SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Vimmerby Idrottsförening
Fotboll
Välkommen till Vimmerby IF F2012

VIF F12- ett härligt fotbollsgäng med tjejer födda 2012. 

 
Under våren fram tills vi går på gräs tränar vi i Bollhallen på Ceos onsdagar 17:00-18:30 samt söndagar 10:30-12:00.
 
Varmt välkomna! 
 
Vid frågor- tveka inte att kontakta oss ledare nedan.
 
Cornelia Lindgren:  070-239 94 30
Mia Valtenius:         070-309 14 18
Therese Örnborg:   070-277 11 39
Johan Hermansson Liström:  070-924 21 25
Arvid Alvin: 070-272 48 49
Sammanfattning av föräldramötet 17/3
2024-03-20 15:11

Hej,

 

sammanfattar här föräldramötet vi hade i söndags för er som ej var på plats.

 

Ledare under säsongen är: Mia Valtenius, Therese Örnborg, Cornelia Lindgren, Johan Hermansson Liström samt Arvid Alvin. 

 

Vi har i dagsläget en trupp på 28 tjejer. 

 

Träningstider under säsongen, när vi får gå ut på gräs,  kommer bli:

 

Måndagar 17:30-19:00

Torsdagar: 17:30-19:00

 

Akademiträning tisdagar: Mellanmål erbjuds efter skolan i klubblokalen och träning från ca 15:30-17:00

 

Fram till gräspremiär tränar vi söndagar och onsdagar som vi gör nu.

 

På träningarna kommer vi fokusera på den individuella tekniken hos tjejerna och jobbar för att de ska få så många bolltouch varje pass som bara är möjligt. Vi har en stor trupp där färdigheterna skiljer sig en hel del mellan de som spelat länge och de som nyligen börjat. Vårt mål är att möta alla tjejer på deras nivå. 

 

Tjejerna har tillsammans bestämt vår värdegrund och våra lagregler. Dessa finns att läsa under dokument här på hemsidan. Dessa kommer vi arbeta vidare med under året och var väldigt noga med att de efterlevs. 

 

Vi önskar att vi är nog med att anmäla / avanmäla tjejerna till träningar, detta för att underlätta träningsplaneringen för oss ledare.  Det är skillnad om vi är 15 st eller 25 st på träningen i vad vi kan göra för övningar. Tjejerna kan med fördel ha appen själva i sin telefon och i ett ansvarstagande syfte själva meddela sin närvaro eller ej. 

 

I seriespel i år kommer vi ha två lag i två olika serier. Träningsnärvaro kommer vara grund till matchspel så var noga med att meddela frånvaro och även orsak.  Räkna med att de är match varje helg för er tjej. Om ni är bortresta eller om er tjej inte kan vara med någon helg så meddela gärna detta i så god tid ni bara kan.  Vi kommer likt förra året ha både tvätt och körschema som vi meddelar ut senare. Målet med matchspelet är att alla spelare ska ges de bästa förutsättningarna för utveckling efter sina färdigheter. 

 

Under året kommer vi bemanna ungdomskiosken på Ceos under två veckor. Vilka veckor de blir meddelas senare och arbetsschema kommer så snart vi vet hur matchschemat ser ut. De innebär ca 1-2 pass/spelare. 

 

25-27 juli deltar vi med två lag i Bullerby Cup. Likt tidigare år sover vi hemma men är tillsammans hela dagarna och äter ihop på AL-skolan.  Föräldramöte kommer hållas inför cupen.  Vårt lag kommer som förra året att bemanna sekretariatet på AL-skolan.  1-2 pass/ tjej. 

Meddela oss om de är någon tjej som ej är hemma och då inte ska delta i Bullerby Cup i år! 

 

Övrigt:

* Inom kort kommer faktura för 2024 skickas ut.

* Vi kommer inom kort starta försäljning till vår lagkassa. Mer info kommer

* Träningskläder VIF finns att köpa på Intersport. 

* Gällande ev cup i Berlin kommer vi inom kort att besluta om vi ska åka eller inte.

Ceoskiosken v.33
2023-08-13 20:06
Schema ungdomskiosken Ceos v.33  
   
Tisdag 15/8 17:30-20:00 Wilma
   
Onsdag 16/8 17:30-20:00 Zoey
   
Torsdag 17/8 17:30-20:00 Molly, Melenda 
   
Lördag 19/8  10:00-13:00 Esther, Tyra
   
Söndag 09:00-13:00 Iris, Saga  
   

 

På de pass vi satt en tjej anser vi det räcker att man är själv. Det är en kvällsmatch. Under lördag och söndag kommer de vara matcher hela dagen men kiosken kommer vara öppen inne på huvudarenan under eftermiddagen så man kan handla där.

 

Sent schema, vi vet. Hoppas vi fixar detta tillsammans.

Om någon tid inte passar så byt med varandra och meddela oss!

 

/Ledarna 

________________________________________________________________________________

 

Till alla som ska jobba i kiosken på Ceos

Kiosken ska vara bemannad vid alla matcher som spelas på naturgräset, även seniormatcher.

Kassan hämtas hos Lotta Gustavsson, Storg 110, av den som jobbar veckans första pass (under veckan lämnas kassan vidare till nästa namn på lagets kiosklista) - lämnas tillbaka av den som jobbar sista passet på helgen. Ring Lotta 0708-40 37 46 i god tid innan ni vill hämta kassan.

Obs! Lämna inte ungdomar ensamma i kiosken, det måste vara minst en vuxen på varje arbetspass.

 

Ring om ni undrar/saknar något i kiosken:

 

Linda Carlsson

073 241 42 88

Bettan Johansson

070 295 33 18

Lotta Gustavsson

070 840 37 46

Pernilla Fröberg

073 024 40 26

Carita Johansson

070 858 31 48

 

Praktiskt att tänka på:

I kassalådan finns de nycklar ni behöver.

Vi försöker vara så kontantfria vi kan (vi kommer inte ha så mycket växel) kunderna får handla med jämna kontanter eller Swish.

Sätt på kaffe allra först, häll en påse kaffe i filtret och vatten upp till första kanten på kannan som hälls i behållaren på bryggaren.

Värm på korvvattnet, ha värmen på ca 3-4:an, får inte koka.

Brandlarmet går direkt till SOS.

Korv, delicatobollar, muffins, toast (ost och skinka eller bara ost) och choklad finns i kylskåpet, ställ fram korgarna med kakor och choklad på bänken så kunderna ser vad som finns att köpa.

Det finns korv, glutenfritt korvbröd, muffins, toast och glass i frysen och dryck i kylskåpet som står i hallen mellan kioskerna.

Sponsorer/ledarfikabiljetter är berättigade till 1 kaffe/dryck med kaka eller chokladbit. Biljetterna lägges tillbaka i lådan längst till höger.

Stäng inte för tidigt, i fall bortalaget vill handla innan hemresan.
Det är viktigt att det är rent i kiosken, diska allt ni använt och torka av det som behövs.

Den som har sista passet för dagen ser till att kasta skräppåsen i köket och byta säckar ute vid behov. Finns en container vid traktorgaraget.

OBS!

Var noga med er handhygien när ni står i kiosken.

Bullerby Cup 2023- info kring arbete och arbetsschema
2023-06-30 08:03

Årets Bullerby Cup står för dörren och det innebär att alla ungdomslag måste hjälpas åt med olika arbetsuppdrag.  

 

2023 har vi fått arbetsuppgifter i sekretariat/kiosk på AL-skolan.  

 

Nedan ligger arbetsschema.  Ev byten sker mellan er föräldrar och meddelas till oss. Vi kommer inte kunna vara behjälpliga under cupen utan litar på att ni som föräldrar löser detta samtidigt som vi tar hand om tjejerna under cupdagarna. 

 

Det är viktigt att vara i god tid innan sina pass - kom 10 minuter innan utsatt tid för att få arbetsuppgifter överlämnade och nödvändig info som krävs. 

 

 Att arbeta på cupen är en förutsättning för att cupen ska fungera och för att VIF som förening ska kunna erbjuda bra och bred verksamhet för alla barn och unga. 

 

Vad kommer vi göra i sekretariatet / kiosken: 

 

  • Hjälpa till vid in/utcheckning av lag på skolan
  • Vara behjälpliga och svara på frågor om cupen. Info kring svar på vanliga frågor kommer ni få ut. 
  • Sälja godis, glas bla i kiosken som är belägen vid sekretariatet. 

 

Föräldragruppen kommer att samlas på skolan i veckan innan för att alla ska få se hur det ser ut och även få lite info som är bra att känna till inför sina pass.  VIKTIGT att alla kommer.  Vi kommer även hjälpas åt på lördag eftermiddag och plocka undan i sekretariatet. 

 

Arbetsschema F12
 
   
Onsdag 26/7  
   
Tid: 15-21 Zoey
  Emma
   
Torsdag 27/7  
   
Tid: 07-12 Siri x 2
  Gala
   
   
Tid: 12-17 Estelle
  Molly
   
Tid: 17-21 Iris
  Naya
   
Fredag 28/7  
   
Tid: 07-12 Aisha
  Freya
   
Tid:12-17 Agnes
  Estelle
   
Tid: 17-21 Gala
  Esther
   
Lördag 29/7  
   
Tid: 07-12:30 Tyra
  Wilma
   
Tid 12:30-18:00 Saga
  Shilda
   
17:00 Alla föräldrar
 
Efter vår sista match åker alla upp till AL-skolan och hjälps åt att plocka undan seketariat och kiosk.

 

 

 

 

 

Praktiskt information gällande cupen och spelschema för tjejerna kommer inom några veckor. 

Schema ungdomskiosken Ceos v.24
2023-06-08 15:22

Schema Ceoskiosken F12 v.24 

Om ni ej kan så byt med varandra och meddela oss.

 

Se info kring kioskarbetet nedanför schemat. 

 

     
Tisdag 13/6    

17:45- 20:00 ca

17:45-20:00 ca

Saga

Gala

 

 

Onsdag 14/6

   
17:45- 20:00 ca Emma Li  
     
Lördag 17/6    
10:00-13:00 Freya  
10:00-13:00    
     
     
     
     
Söndag 18/6     
09:15-12:30 Esther  
09:15-12:30 Estelle   
     
     
     

Till alla som ska jobba i kiosken på Ceos

Kiosken ska vara bemannad vid alla matcher som spelas på naturgräset, även seniormatcher.

Kassan hämtas hos Lotta Gustavsson, Storg 110, av den som jobbar veckans första pass (under veckan lämnas kassan vidare till nästa namn på lagets kiosklista) - lämnas tillbaka av den som jobbar sista passet på helgen. Ring Lotta 0708-40 37 46 i god tid innan ni vill hämta kassan.

Obs! Lämna inte ungdomar ensamma i kiosken, det måste vara minst en vuxen på varje arbetspass.

 

Ring om ni undrar/saknar något i kiosken:

 

Linda Carlsson

073 241 42 88

Bettan Johansson

070 295 33 18

Lotta Gustavsson

070 840 37 46

Pernilla Fröberg

073 024 40 26

Carita Johansson

070 858 31 48

 

Praktiskt att tänka på:

I kassalådan finns de nycklar ni behöver.

Vi försöker vara så kontantfria vi kan (vi kommer inte ha så mycket växel) kunderna får handla med jämna kontanter eller Swish.

Sätt på kaffe allra först, häll en påse kaffe i filtret och vatten upp till första kanten på kannan som hälls i behållaren på bryggaren.

Värm på korvvattnet, ha värmen på ca 3-4:an, får inte koka.

Brandlarmet går direkt till SOS.

Korv, delicatobollar, muffins, toast (ost och skinka eller bara ost) och choklad finns i kylskåpet, ställ fram korgarna med kakor och choklad på bänken så kunderna ser vad som finns att köpa.

Det finns korv, glutenfritt korvbröd, muffins, toast och glass i frysen och dryck i kylskåpet som står i hallen mellan kioskerna.

Sponsorer/ledarfikabiljetter är berättigade till 1 kaffe/dryck med kaka eller chokladbit. Biljetterna lägges tillbaka i lådan längst till höger.

Stäng inte för tidigt, i fall bortalaget vill handla innan hemresan.
Det är viktigt att det är rent i kiosken, diska allt ni använt och torka av det som behövs.

Den som har sista passet för dagen ser till att kasta skräppåsen i köket och byta säckar ute vid behov. Finns en container vid traktorgaraget.

OBS!

Var noga med er handhygien när ni står i kiosken.

FÖRSÄLJNING AV PRODUKTER FRÅN RAVELLI
2023-04-25 07:20

Nu är det dags för en omgång med försäljning av produkter från RAVELLI. 

 

Via länken nedan registrerar sig varje spelare i respektive lag som säljare. 

https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/vimmerby-if

När registreringen är gjord får man tillgång till en egen säljportal och webshop. Sedan är det bara att tuta och köra på med säljandet!

 

Försäljningen pågår fram till söndag 11/6. 

Vid frågor kontaktas Patricia på patricia@vimmerbyif.se

 

Heja heja!