F08-09
Säsongen är igång!
Vi tränar i måndagar och torsdagar 17:30-19:00.
Välkommen!

Victoria Lundgren 0730669151
Frida Fjällgård 0738158488
Andreas Rubertsson
2022-05-03 21:59

Ikväll har våra härliga tjejer i samarbete med Städa Sverige samt ICA städat i ordning runt om Vimmerby stad i ett projekt som heter klara,färdiga, städa!

Efter städningen bjöd ICA Kvantum Vimmerby på god fika.
Bra jobbat tjejer!

2022-01-14 22:57

Sammanfattning säsongen 2021

Antal träningar under säsong: 43st
De flesta har en träningsnärvaro på över 70%, vilket är mycket bra under en coronasäsong. (där minsta symtom inom familjen gjort att man inte fått träna)Tjejerna har tagit ett stort ansvar kring detta💗

Vi hoppas och tror att träningnärvaron kan blir ännu bättre 2022.
Vi ser träningarna som lektionerna i skolan och tränar man regelbundet får man också vara med på matcherna och prova allt det som vi tränat på, precis som proven i skolan.

Vi har under säsongen fått 5 nya spelare!

Matcher o statistik:
Träningsmatcher-
VIF-Västervik 0-6
Eksjö-VIF 3-2
VIF-Mantorp 2-5

Seriematcher-
Västervik-VIF 7-0
VIF-Landsbro 1-3
Vetlanda -VIF 4-1
VIF-Nässjö 9-2
Hultsjö-VIF 3-5
Hvetlanda-VIF 4-3
VIF-Eksjö 5-0

Antal gjorda mål: 24st, 8 olika målgörare
Antal insläppta mål: 23, hållit nollan 1 match
Gjort mål i alla matcher utom en.

Ölandscupen:
6 matcher (4 vinster, 2 förluster)
Gjorda mål: 22st, 6 olika målgörare
Insläppta mål: 12st

Glöm inte att påminna era tjejer om att fortsätta röra på sig under uppehållet🏃🏼‍♀️🏃🏻‍♀️🏃🏽‍♀️
Vi ses snart igen⚽️💛🖤

2020-09-29 19:23
Säsongen 2020...
Vi började med tre vinster i inomhuscupen i Södra vi i mars och vi spelade fin futsal, även om det är lite för tekniskt för våra tjejer än. Vi såg fram emot seriespel och en cupsommar med Bullerby cup. Men något kom och störde. Det blev en lååång vår med träning, träning o åter träning. Vissa pass var det svårt att motivera och hålla glöden uppe, men så fick vi äntligen spela de första träningsmatcherna och serien drog igång när skolan började.
7 seriematcher
22 gjorda mål
6 olika målskyttar
Lysande målvaktsspel
Lysande försvarsspel
Lysande anfallsspel
Vi har tränat mycket på omställningar och vårt lagmotto är fortfarande " att göra varandra så bra som möjligt" både på träningar och matcher.
Vi lär oss hela tiden och alla tar nya utvecklingssteg. Varje träningspass gör oss 90min bättre. Och det här är ett träningsvillig gäng!!
Vi har också tagit emot nya fotbollskompisar denna säsong, men tyvärr är det också några som valt att sluta.
Nu tar vi en välbehövlig paus och låter tjejerna aktivera sig med annat. Det är toppen att dubbelidrotta!
Ett stort TACK till alla fantastiska tjejer, er föräldrar och alla andra släktingar, vänner m fl som stöttar detta härliga gäng💛🖤
Tack också till Simon som fixade en god och mysig avslutning på Mr Burger👍
Spara det bästa till sist
2020-09-19 22:20
Årets sista seriematch...WOW!!
Tjejerna bjöd både oss ledare och den stora publiken på årets bästa fotbollsmatch.
Från avspark i första perioden såg vi glöden, glädjen och kämparviljan hos ALLA.
Redan i matchens inledning visar Saga i målet att hon tänker inte släppa in några mål idag. Ett närskott mitt i ansiktet och hon bara vänder sig om och räddar innan bollen rullar in över mållinjen. Där och då bestämde tjejerna  sig för att ta fighten.
Vi fick se flera fina passningskombinationer både framåt och bakåt och vi gjorde varandra så bra som vi pratat om hela säsongen. Flera toppeningripande från både målvakt, backar, mittfält och forwards.
Vi kom till flera avslut, men det skulle dröja till andra perioden innan vi tog ledningen på en frispark från Vera. Detta 1-0 mål blev matchens enda, men matchen var mycket mer underhållande än resultatet visar.
Innan matchen bestämde vi att alla skulle springa mer än de någonsin gjort förut, och det gjorde de verkligen. Vi ledare är så stolta över våra tjejer!
Säsongen 2020 blev kortare än vi önskat, men utvecklingskurvan för F08-09 pekar rakt uppåt💛🖤
Träning som vanligt på måndag👊
HFK-VIF
2020-09-13 16:26
Tidiga förmiddagsmatcher verkar inte vara lagets favoriter.
Vi stod och halvsov i första perioden, och sedan fick vi jobba i en rejäl uppförsbacke.
Hemmalaget öste på och gjorde flera fina mål innan vi vaknade till efter pausen. Salama i målet blev gång på gång lämnad ensam.
I andra perioden började vi känna igen laget igen. Vi skapade finfina chanser och hade flera bud på att göra mål. Vi klev närmre i vår markering och så kom rörelsen utan boll igång. Älskar att se när glöden och leenden kommer tillbaka hos tjejerna. Även om vi hade svårt att få in bollen så fortsatte vi att jobba bra. HFK var fortsatt effektiva i sina avslut. Även om något mål var väl turligt.
Tredje perioden blev dagen bästa och vi fick tillslut in bollen. Vi fick igång passningsspelet och vid ett par tillfällen visade vi varandra och alla tillresta supportrar hur fin fotboll detta lag kan spela.
Laget före jaget och göra varandra så bra som möjligt är våra fortsatta ledord.
Nu kör vi ny träningsvecka och avslutar årets serie mot Lindsdal kl 11.00 på lördag (ny tid!)

Kommande matcher
Spelade matcher