F08-09

Andreas Rubertsson
2020-09-29 19:23
Säsongen 2020...
Vi började med tre vinster i inomhuscupen i Södra vi i mars och vi spelade fin futsal, även om det är lite för tekniskt för våra tjejer än. Vi såg fram emot seriespel och en cupsommar med Bullerby cup. Men något kom och störde. Det blev en lååång vår med träning, träning o åter träning. Vissa pass var det svårt att motivera och hålla glöden uppe, men så fick vi äntligen spela de första träningsmatcherna och serien drog igång när skolan började.
7 seriematcher
22 gjorda mål
6 olika målskyttar
Lysande målvaktsspel
Lysande försvarsspel
Lysande anfallsspel
Vi har tränat mycket på omställningar och vårt lagmotto är fortfarande " att göra varandra så bra som möjligt" både på träningar och matcher.
Vi lär oss hela tiden och alla tar nya utvecklingssteg. Varje träningspass gör oss 90min bättre. Och det här är ett träningsvillig gäng!!
Vi har också tagit emot nya fotbollskompisar denna säsong, men tyvärr är det också några som valt att sluta.
Nu tar vi en välbehövlig paus och låter tjejerna aktivera sig med annat. Det är toppen att dubbelidrotta!
Ett stort TACK till alla fantastiska tjejer, er föräldrar och alla andra släktingar, vänner m fl som stöttar detta härliga gäng💛🖤
Tack också till Simon som fixade en god och mysig avslutning på Mr Burger👍
Spara det bästa till sist
2020-09-19 22:20
Årets sista seriematch...WOW!!
Tjejerna bjöd både oss ledare och den stora publiken på årets bästa fotbollsmatch.
Från avspark i första perioden såg vi glöden, glädjen och kämparviljan hos ALLA.
Redan i matchens inledning visar Saga i målet att hon tänker inte släppa in några mål idag. Ett närskott mitt i ansiktet och hon bara vänder sig om och räddar innan bollen rullar in över mållinjen. Där och då bestämde tjejerna  sig för att ta fighten.
Vi fick se flera fina passningskombinationer både framåt och bakåt och vi gjorde varandra så bra som vi pratat om hela säsongen. Flera toppeningripande från både målvakt, backar, mittfält och forwards.
Vi kom till flera avslut, men det skulle dröja till andra perioden innan vi tog ledningen på en frispark från Vera. Detta 1-0 mål blev matchens enda, men matchen var mycket mer underhållande än resultatet visar.
Innan matchen bestämde vi att alla skulle springa mer än de någonsin gjort förut, och det gjorde de verkligen. Vi ledare är så stolta över våra tjejer!
Säsongen 2020 blev kortare än vi önskat, men utvecklingskurvan för F08-09 pekar rakt uppåt💛🖤
Träning som vanligt på måndag👊
HFK-VIF
2020-09-13 16:26
Tidiga förmiddagsmatcher verkar inte vara lagets favoriter.
Vi stod och halvsov i första perioden, och sedan fick vi jobba i en rejäl uppförsbacke.
Hemmalaget öste på och gjorde flera fina mål innan vi vaknade till efter pausen. Salama i målet blev gång på gång lämnad ensam.
I andra perioden började vi känna igen laget igen. Vi skapade finfina chanser och hade flera bud på att göra mål. Vi klev närmre i vår markering och så kom rörelsen utan boll igång. Älskar att se när glöden och leenden kommer tillbaka hos tjejerna. Även om vi hade svårt att få in bollen så fortsatte vi att jobba bra. HFK var fortsatt effektiva i sina avslut. Även om något mål var väl turligt.
Tredje perioden blev dagen bästa och vi fick tillslut in bollen. Vi fick igång passningsspelet och vid ett par tillfällen visade vi varandra och alla tillresta supportrar hur fin fotboll detta lag kan spela.
Laget före jaget och göra varandra så bra som möjligt är våra fortsatta ledord.
Nu kör vi ny träningsvecka och avslutar årets serie mot Lindsdal kl 11.00 på lördag (ny tid!)

Längsta bortaresan
2020-09-06 21:19
Ny bekantskap idag, IFK Kalmar borta.
Vi har verkligen ett gäng spelsugna tjejer nu, alla vill spela och göra sig själv och sina lagkamrater så bra som möjligt.
Salama fick återigen visa vilken duktig målvakt hon är, med både händer och fötter. Hemmalaget kom till flera fina avslut som hon avstyrde.
När vi kom i underläge med ett par bollar blev vi lite stressade och tog en del avslut lite för hastigt och för långt från mål. Vi jobbade oss tillbaka och tjejerna visade upp fina uppspel från backarna, genom mittfält och hela vägen fram till forward. Återigen fick vi se det vi tränat på under veckan, högt presspel och aktiva forwards (Natalie o Stephanie) som skapar ytor för mittfältet. På en sådan spelvändning kunde Hava (som fick ta mycket tuffa smällar mot de betydligt större motståndarna) trycka in reduceringen. Även Mona satte två snygga mål på samma vis.
Även Vera gjorde mål, efter en suverän framspelning av Natalie.
Bra jobb i både defensiv och offensiv av hela mittfältet.
Backarna fick en lite tråkig uppgift, då Kalmar hela matchen hade en forward stående som väntade på bollar. Men det skötte Alice, Molli och Ronja bra, även om vi önskar få med dem lite högre upp i planen enligt vår matchplan.
Imorgon träning igen med bästa gänget💛🖤

Välspelad match mot Västervik
2020-08-30 12:46
Du som inte hade möjlighet att vara på Ceos idag missade en fantastiskt välspelad match där båda lagen fick visa upp sitt passningsspel, offensiva kombinationer och hårt jobbande försvarsspel.
Vi fick äntligen till ett försvarspel över hela planen och vi pressade högt upp. Vann många bollar och spelade fint mellan lagdelarna.
Fyra mål fick vi se och de var resultat av både samarbete men också individuellt fina prestationer.
Alla tjejerna förtjänar guldstjärna för hårt jobb och många och långa löpningar. Starka i kroppen och knoppen.
Vi är 💛🖤-tjejer✌👊

Spelade matcher