Tranås FF

Plats:Ceosvallen - Konstgräs
Seger i första hemmamatchen
2020-08-04 21:47

VIF betvingade Tranås med 3-1 efter 3-0 i paus.

Första 3-4 minuterna var det full gas framåt för båda lagen , flera målchanser blev det Jafr friläge, Jocke skott, Niklas frispark som Macke nickar i mål dock avvinkad för offside. Även Tranås hade läge då.

Efter 1-0 i 23e där Ludde stöter in bollen från nära håll ass Ahl, sen va det VIF resten av halvleken

2-0 Ture efter Luddes inspel

3-0 Ture igen i samma minut och nu va det Storm som assade

I 2a flyttade TFF fram positionerna och spelade med mer folk framåt, de spelade rakare och rejälare. VIF fick jobba hårdare under denna period. Simon Larsson som gickut  strax innan paus med knäont kanske betydde en del, för VIF fick inte till det riktigt i 2a, visst fanns det chanser men det var inte samma lugn och styrka i både off och def.

Närmare än 3-1 kom inte TFF i målrprotokollet, snygg lobb av kaptenen Segersson, Gurra räddade snyggt i krysset med 8 kvar, sen inget mer avslut för TFF.

Säker seger för VIF där 1a är nåt laget ska vara nöjda med. Nu väntar Bäckseda borta nästa vecka (fredag) men dessförinnan Ruda i cupen nu på torsdag.

Jakob Johansson fick pris som bästa hemmaspelare, tack PIZZABOA

Gurra va go i målet och Tage Falk har vuxit in i a-lagsspelet nu ser stabil ut på sin högerback.