Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Vi längtar redan till 27/7 och Bullerby Cup 2023!

Vimmerby IF Årsmöte 22/2 kl. 18.00
2023-01-27 11:15

Dags att summera 2022 och planera inför 2023. Varje medlem har inför och på årsmötet sin chans att göra sin röst hörd. Tycker vi att föreningen styrs i rätt rikting, har vi förslag på förbättringar eller kanske tips på personer som kan tillföra kompetenser?

Vi träffas i föreningslokalen (Skobes) på Maskingatan 5a onsdagen den 22/2 kl.18.00.

Motioner mailas till info@vimmerbyif.se eller via post till ovan adress.

Varmt välkomna!

2022 års Ansgariusstipendiater
2023-01-21 18:23
Nio glada och stolta stipendiater

I veckan fick dessa ungdomar som har en koppling till Vimmerby men har utomnordiskt ursprung information om att VIF och Ansgariusstiftelsen utsett dem till 2022 års stipendiater.

Många glada miner och tacksamma tack från de utvalda. De finns som studenter i Kalmar Jönköping Stockholm Linköping och Göteborg

- ett otroligt välkommet stöd till en fattig student från en förening som betyder mycket för mig men  också för hela stan  va ett av många tackmejl Budo i stipendieledningen fick.

vi önskar alla lycka till med studierna och med framtiden

Coerver+Sportlov
2023-01-11 11:45

I måndags var ca 50 spelare med Coerver och tränade fotboll i bollhallen. På Sportlovet kommer de tillbaka med smålagsspel i tre olika åldersklasser. Lag med tre spelare får anmäla sig och sedan spela 2v2-matcher i turneringsform.

Välkomna att anmäla er enligt info i ovan flyer!

Fairytale of Vimmerby IF...
2022-12-22 12:05

Vimmerby IF vill rikta ett stort tack till alla människor och våra samarbetspartners som gör vår inkluderande föreningsmodell möjlig. Vi har under 2022 åter kunnat arrangera Bullerby Cup med över 200 lag på plats och det blev precis så lyckat som vi hoppats på, våra representationslag har toppat sina serier och ungdomslagen bubblar av glädje och utveckling.

Går att plocka fram hur mycket höjdpunkter och reflektioner som helst men här kommer några:

• Breddturneringen, bara att få se barnen spela inför publik igen var ett lyft. Spontan och delad glädje tillsammans med nära och kära!
  • Drygt 20 ungdomslag har spelat seriespel i år, ca 40 ungdomar har varit domare i dessa 100-tals matcher som fyllt helgerna på Ceos från morgon till kväll. De yngre lagen under 10 år har spelat poolspel i väntan på seriespel.
  • Vimmerby IF leds och utvecklas av ca 80 ideella ungdomsledare; 80! Uppstarten för barn födda 2016 landande in i nio nya mammor och pappor som gått vår utbildning för att bli nya ledare. I år utbildade vi fler mammor än pappor vilket är en spännande utveckling…
  • Fotbollsskolan i egen och billigare regi med över 150 barn och där ett 30-tal ungdomar får sina första ledarerfarenheter och blir förebilder för de yngre.
  • Bullerby Cup! Wow… för första gången fått följa det arbetet hela vägen i mål utan att behöva ställa in och vilket roligt arbete och vilket engagemang som möjliggör detta. Vår generations tur att axla ansvaret för att skapa nya livlånga minnen. Extra grattis till P08 som vann P14-klassen trots högklassigt motstånd.
  • Damlaget kom tvåa i sin serie, trots att tre av våra egna mest lovande tjejer landade in hos allsvenska LFC och alla snuddar vid landslagsspel osv. Är en stark bedrift av laget och våra fotbollsgymnasietjejer som nu siktar mot elitfotbollen och kommer bli spännande att följa genom deras karriärer.
  • Herrlaget åter i div.3 och förbundsserierna vilket är både glädjande och för föreningen nödvändigt om vi vill fortsätta utveckla våra spelare under hela fotbollsresan.
  • Spännande ledare och spelare tillkommer i våra representationslag inför 2023 och en del fortsätter sin fotbollsresa på lägre nivå runt om i kommunen.
  • Det vi kan påverka och fortsätter lägga vårt huvudsakliga fokus på är vår egen verksamhet och att fortsätta utveckla våra egna ungdomar hela vägen upp i seniorfotbollen. Där finns vägen framåt genom kvalitet, träningsambition och vilja att bli bättre. Det är dessutom enda sättet för hela vår fotbollsregion att leva vidare och fortsätta utvecklas, förhoppningsvis gör vi det tillsammans kring unga spelare som anpassas efter ambitionsnivå för att få med så många som möjligt till seniorfotbollen.
  • Vi avslutade säsongen med en fest på Stadsmästargården med närmare 200 anmälda gäster, så kul att höra LO och Tryggve berätta om hur Bullerby Cup startade och hur det fortfarande ger grundbulten till vår inkluderande föreningsmodell i Vimmerby IF!

Nu laddar vi om med eller utan tomte, det som varit bra 2022 kan alltid bli lite bättre 2023. Vimmerby IF önskar alla en riktigt God jul & Gott nytt år!

Coerver Skill Day i Vimmerby
2022-12-02 09:46

Det sista tillfället med Coerver blev framskjutet till den 9/1. Alla som redan varit med är ju med denna dag kostnadsfritt. Vill fler anmäla sig till denna dag i bollhallen gäller detta:

- Coerver Skill Day

- Måndag 9 januari kl. 10.00-13.00 i Bollhallen Vimmerby

- 3 timmar med roliga och utvecklande övningar och spel

- Pris 100 kr (Betalning via SWISH till 123 191 79 05 - BBN Football Education AB)

- Anmälan via mail till bebben.lindgren@coerver.se

BLI MEDLEM
Ladda ner medlemsappen