Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Vimmerby IF-träningskläder

Nu är fotbollssäsongen på gång och det är dags att förnya sina föreningskläder eller för den delen kanske komplettera det som saknas. Vimmerby IF har fina produkter från främst Adidas, det kostar en del men är av bra kvalité och går att använda lika bra på träningen som på fritiden och i skolan!

För att se hela sortimentet kan ni gå in via denna länk https://team.intersport.se/vimmerby-if  . Alla beställningar läggs via webshopen som alltid ligger som länk på vår hemsida.

Leveranstid är 4-6 dagar och sms skickas när beställningen finns att hämta. Utlämning sker på Intersport i Vimmerby om ni inte väljer leverans via postombud alt hemleverans.

Viktigt att logga in som Club Intersport-medlem för att få rätt pris på produkterna, och gärna koppla sina köp till Vimmerby IF som förening så får vi mer resurser att köpa bollar och material till våra lag.

Då vi fortsatt lever i en tid med pandemi kommer vi inte kunna genomföra någon större utprovning i klubblokalen. Är man osäker på storlekar eller enbart vill se produkterna live, finns det nu att prova i butiken. bredvis fotbollskor och annat.

Ingen Fair Play-fotboll på Asllani Court i år
2021-04-01 12:19

På grund av rådande direktiv och lokal smitta blir vi tyvärr tvungna att ställa in vår populära Fair Play-fotboll på Asllani Court detta Påsklov. Utomhusaktivitet är det bästa vi kan göra men när över 50 personer samlas på och runt courten så känner vi att vi inte kan garantera att smittrisken inte höjs när grupper blandas osv.

Ett jättetråkigt besked att ge men vi hoppas alla barn är ute och leker och spelar fotboll med sina vänner som man umgås med i vanliga fall. Cupen brukar vara ett polulärt inslag på lovet där barnen får chans att både spela fotboll men också träna sig på att vara en god lagkamrat. Ett positivt verktyg som vi hoppas få chansen att ersätta med någon annan när möjligheterna ser bättre ut än just nu!

Vi önskar alla en glad påsk!

Vimmerby IF:s träningskläder 2021
2021-03-15 10:09

För att se hela sortimentet kan ni gå in via denna länk https://team.intersport.se/vimmerby-if  . Alla beställningar läggs via webshopen som alltid ligger som länk på vår hemsida.

Har ni frågor eller är ni ett helt lag som vill göra en beställning, på allt från mössor till overaller, så kontakta christoffer.latt@intersport.se så hjälper vi med hur ni skall gå tillväga.

Den starka damtruppen förstärks ytterligare!
2021-03-12 17:30
Johanna Bellander spelar i VIF 2021!

23 åriga Johanna Bellander har idag blivit klar för Vimmerby IF. Johanna är en rutinerad offensiv ytterback med mycket rutin. Hon kommer verkligen höja konkurranssituationen ytterligare i den breda truppen. Johanna har tränat 1-2 ggr/vecka med VIF sedan i början av februari och känner sig väl förberedd för en säsong med VIF dam och hon kommer nu öka upp till full träningsdos med laget! Truppen är för övrigt mycket är väl förberedda för kommande seriematcher och dessutom toppade gänget närvaron i onsdags med 40 tjejer och 8 tränare med fullt blås i 105 minuter. Mycket inspirerande miljö för alla inblandade.

VIF:s första digitala årsmöte avklarat
2021-02-24 22:53
bilder på pristagarna och foton tagna under årsmötet

Årsmötet efter det 101 verksamhetsåret 1919-2020 löpte på utan större tekniska bekymmer. Vi va totalt drygt 15 medlemmar närvarande dels i studion och dels via digital uppkoppling.

Marcus Alsér ledde årsmötet med van och säker hand.

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag