Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
ÄNTLIGEN SERIESPELET-FÖLJ OSS LIVE!

Dam
Referat: Tranås-Torpa (D2) - Vimmerby IF (D2)
Sällan man är nöjd med 4-1 i baken!
2021-08-01 18:33, Dam

Det var en träningsvillig och peppad grupp som åkte till Tranås för genrep inför höstpremiären i div 2.

Matchen börjar i ett högt tempo från båda lagen där Tranås Torpa hade mer boll. Tidigt i halvleken tog de ledningen genom en lurig hörnvariant. 2-0 tog de vara på ett litet misstag/missförstånd. Sista halvan av första var vi mer med i matchen och började äta oss in och få mer och mer boll. Vi noterar 2 ramträffar för VIF. Tyvärr kom 3-0 precis innan paus där vi kunnat hjälpa varandra att inte bli bolltittare & alltid tungt att släppa in mål på stopptid.

Bra snack i paus där vi ändå fick med oss bra energi in i omklädningsrummet.

I andra var det mer VIF men på en flipper hörna kom tyvärr 4-0 precis när vi tyckte vi var riktigt på G i matchen. Resten av halvleken tar vi över och är det bättre laget med mer energi och mer kämpaglöd en det kanske något trötta (?) hemmalaget. Här hade även Jessi en rökare i stolpen, eller tog det hjulet??? Vårt mål byggdes upp av Andrea som slår en härlig crossboll som Molly Levin tar med sig i farten och kliver med full styrka in i straffområdet och får till ett bra avslut. Snygg räddning på bortre, men där kommer Tyra Andersson in med bra fart helt rätt in i ytan och bredsidar in retur. 4-1 blir matchen till slut.

Vi ville vara nöjda med insatsen efter 90 trots att vi kom med ett lag som kom från våra 3 seniorlag. ( detta pga sjukdomar, semester mm).

Och det är sällan man är så här nöjd med insatsen när man förlorar med 4-1, men vi gjorde  det riktigt bra tillsammans...Ett varningensfinger sänder dagens vältränad trupp till övriga: Vi är med och slåss om speltid i A i höst!!!

Alla spelare gjode fin laginsats, men extra plus till Andrea Lundgren, Molly Levin och 06:an Tyra Andersson som slet och kämpade i dryga 50 min.

Ännu mera aktivitet på Sommarlovet!
2021-06-23 08:58

Denna vecka är det full fart med Fotbollsskola i uppdelade grupper för totalt 150 barn utspridda på Ceos tillsammans med 25 ledare. Nästa vecka erbjuder vi möjlighet att tillsammans med kompisar spela Fotbollstennis i vår fina Källängspark. Vi står för ledare, planer och material. Utifrån antal kan vi ordna små turneringar och kanske även lite priser till vinnande lag. Vi kör minst tisdag till torsdag, det kostar inget och det är bara att dyka upp!

Träna din teknik och utmana andra fotbollsintresserade i spännande matcher.

Varmt välkomna!

Dam
Äntligen dags, och vi kan även ha lite publik
2021-06-03 07:41, Dam

Dam har hemmamatcher både fredag och söndag, och du kan se matchen "live" på plats, plus att kiosken är öppen.

Notera att avstånd gäller på läktaren och på övrig publikplats

Anmälan Fotbollskola 2021 v.25
2021-05-21 12:05

Vi har avvaktat vår lokala situation i förhoppning om att läget ska förbättras och att vi ska få direktiv som möjliggör vår populära Fotbollsskola för barnen i början av sommarlovet. Vi anpassade verksamheten redan i fjol och gör ytterligare anpassningar i år för att kunna prioritera en aktiv och trygg sommarlovsaktivitet.

Eftersom vi har fått vänta med anmälan så hoppas vi år över deltagarpaketen. Man kommer ombytt i träningskläder, har med egen märkt vattenflaska och lånar bollar av Vimmerby IF. All aktivitet sker utomhus i våra åldersindelade grupper. Vi sparar in lite praktisk tid kring mellanmål och satsar i stället på två timmars full aktivitet per dag.

Som vanligt kör vi måndag 21/6 till torsdag 24/6 innan midsommar och tiden är 10.00-12.00.

Ni anmäler era barn via länken nedan, senast 12/6. Kostanden är 200kr/deltagare.

Varmt välkomna till en vecka fylld av aktivitet i en trygg miljö!

Frågor/kontakt:

david@vimmerbyif.se

Vimmerby IF gör förändringar i ledarstaben runt herrlaget
2021-05-17 17:15

I samband med beskedet om att även årets säsong blir i form av enkelserie så har även Johan Karlsson-Törndahl meddelat att han måste avsluta sitt uppdrag som huvudtränare i föreningen. Till grund för beslutet ligger privata skäl som är helt fotbollsorelaterade.

Johan har i år fungerat som ledare tillsammans med Patrik Gunnarsson där de föredelat ansvaret mellan sig och kompletterat varandra på ett bra sätt. Patrik är en drivande och engagerad ledare med stor erfarenhet både som spelare och ledare och därav blir förändringarna i ledarskapet små. Patrik blir ny huvudtränare och kompletteras med ledare runt omkring sig som kommer att gynna både honom och spelartruppen i förberedelserna inför seriespel.

Vi tackar Johan för denna tredje period i föreningen och önskar honom all lycka framåt och kanske på återseende i framtiden. Nu lägger vi fokus på att tillsammans med Patrik och övriga ledare anpassa oss förbereda spelarna till 100% inför de efterlängtade kamperna om tre poäng!

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag