Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Vi längtar redan till 27/7 och Bullerby Cup 2023!

Freda datumet-VI(F) vill fira med dig!
2022-09-19 11:02

Hårt, välplanerat och långsiktigt arbete har den fantastiska effekten att till slut ge goda resultat och lön för mödan. Fotbollssäsongen är inte slut än, men vi vill i god tid ge alla en möjlighet att planera in sin närvaro på årets fotbollsfest med Vimmerby IF. Vi vill, tillsammans med alla Er som gör verksamheten möjlig, stanna upp och njuta lite i stunden och samtidigt blicka framåt!

Vi bjuder på fest, lördagen den 19/11, på Stadsmästargården. Fredrik Thalin kommer återigen guida oss igenom en kväll med god mat, gott sällskap och goda nyheter. Vilka ser vi måste komma?

- Våra ungdomsledare, vi vill tacka Er för ert fantasiska engemang och samtidigt presentera våra tankar om hur vi gör ert engagemang ännu mera lustfyllt i framtiden!

- Våra eldjälar från Bullerby Cup- vilken succé ni gör år efter år!

- Våra representationslag från dam, herr och FFA. Utan att säsongen är slut ser alla lagen ut att ha prestationer att fira!

- Trix-gänget, hur skulle vi klara oss utan Er och alla intäkter ni arbetar in!

- Alla medlemmar, ni som stöttar oss och vår verksamhet i vått och torrt. Kom och njut tillsammans med oss!

Så Vimmerby IF genom styrelsen ber er markera denna kväll i kalendern redan nu. Vidare info om tillställningen kommer och hur ni anmäler Er osv. Vi hälsar Er alla hjärligt välkomna!

Dam
Referat: Vimmerby IF - Västerviks damfotboll IF
Seger inför över 300 i publiken!
2022-09-17 18:17, Dam

VIF Dam A spelade derby inför 300 pers och vann programenligt. 1-0 (1-0).

Om en 1-0 seger kan vara "klar seger" så var detta en sådan. VIF hade mer boll, skapade vassare chanser men Västervik slet och kämpade på bra i 90 min. Natta satte målet efter pass av Elin. Västervik hade kanske 2 farligheter, båda genom vasse Wilma Vinkvist. Vi tar en viktig och klar seger utan att prestera särskilt bra och klart det är nervigt med 1-0 då VFF är så bra så det verkligen kan blixtra till, men de lyckades aldrig hota oss i slutet heller.

Nu snyter vi näsorna, tar lördag kväll och börjar laddar för en bra träningsvecka och sedan högintressant bortamatch mot Lindö FF 25/9.

Men innan dess, kul derby redan imorgon söndag. Vimmerby IF B - Hultsfred FK A 17;00 på arenan.

VIF vände sista kvarten och tog sig upp i div 3
2022-09-16 22:02
Guldhattar på när VIF tog sig 3an .....

Derby-helg!
2022-09-15 09:55

Inför helgen laddar Vimmerby IF upp inför en rad spännande derby-kamper. På hemmaplan spelar Dam C först mot Gullringen på lördag kl. 12.00 och kl. 15.00 tar sig Dam A emot Västervik Dam.

Runt matcherna kommer det hända lite skoj, i halvlek av A-matchen kommer tjejerna från F2015 och F2014 bjuda på knattefotboll och visa upp sina framsteg inför publik. Det kommer dessutom finnas ett lotteri för publiken med fina priser från:

Vimmerby Adventure Park

Kalles Lek o Lattjo

MC Massage

Hagelins

Esse

Body Gym o relax

Fotsalongen

JMC

Sparbanken

Guldkringlan

Så varmt välkomna till fotbollsfest på Arena Ceos under lördagen!

BLI MEDLEM
Ladda ner medlemsappen