Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Dags för uppstart för fotboll för barn födda 2015!

Här kan du enkelt anmäla ditt barn till att under hösten kostnadsfritt få vara med och prova på fotboll under lekfulla former tillsammans med Vimmerby IF:

Anmälningslänk

Vi har också skapat två Facebook-grupper där ni enkelt kan nå varandra, sprid och bjud gärna in andra föräldrar som tränat eller kanske är intresserade:

Vimmerby IF F2015 (för flickor)
Vimmerby IF P2015 (för pojkar)

Ytterligare pusselbit i vår ungdomssatsning 2022
2022-01-12 12:11

Under flera år har vi inom föreningen arbetat för att utveckla vår barn- och ungdomsverksamhet. Den trygga plattformen har gett oss möjlighet att också senaste åren börja jobba med utbildningen, att erbjuda de ungdomar som vill ännu mera träningsmöjligheter med erfarna ledare. Peter Hellenstierna och Niklas Johansson har under ett par år tillsammans med David Lindgren kört extraträningar för spelare 13-18 år.

Nu tar vi ett steg till på pojksidan, våra tjejer möts upp lite fortare in i seniorfotbollen där man möter nya ledare och en ny utmaning. Nu skapar vi ett tydligare steg från junior till senior även på pojksidan, med Christer Eriksson som ny huvudtränare för vårt J18-lag. Christers erfarenhet och meriter talar för sig själva och nu läggs fokus på att slipa på våra mest ambitiösa ungdomar och hjälpa dom ta steget in i seniorfotbollen.

Föreningen kommer nu att tävla och utvecklas i både A- och J18-lag under 2022. Igår informerades ca 40 spelare i åldern 16-18 år om hur upplägget kommer att se ut med fokus på möjligheter och krav. Vi har skapat förutsättningar för fortsatt utveckling där Christer tillsammans med "Spätta" och övriga ledare kommer att ge spelarna alla möjligheter till bra träning och givande matchmiljö under säsongen.

Upplägget är nästa pusselbit i en långsiktig satsning på att ge våra egna spelare en så bra utbildning som möjligt och att ge de spelare som vill en möjlighet att utveckla sin potential i vår verksamhet. Även under våra äldsta U-lag kommer det stora och ambitösa spelargrupper som kommer att dra nytta av upplägget under flera års tid.

Klasspelaren gör comeback!
2022-01-10 21:47, Dam
Comeback för Mia!

Under måndagskvällens upptakt kunde VIF Dam presentera en kanoncomeback. Mia Anspach skrev på ett kontrakt som gäller över säsongen 2022.

Mia Anspach ser verkligen fram emot att återigen spela fotboll. Nya skorna är redan inköpta och som vanligt gav Mia 100% på kvällens träning.

Mia spelade en match på hösten förra året och gjorde en handfull träningar och har nu glädjande nog hittat tiden och lusten igen!

Vi är mycket stolta att hon är med oss igen. Hon kommer göra truppen lite bättre och ännu mer konkurranskraftig.

Efterlängtad påskrift!
2022-01-01 10:29, Dam
Elin Lindqvist

Efter ha tränat med VIF under två försäsonger tar nu talangfulla Elin Lindqvist steget från Hultsfreds FK till Vimmerby IF.

Teknisk, bra spelförståelse, redan omtyckt i truppen och mycket träningsvillig! Mycket bra kombo som lovar gott!

Målvakt in i truppen!
2022-01-01 10:17, Dam
Ida Klintborg - ny målvakt in i truppen!

VIF Dam har under helgerna fått inflyttad förstärkning i form av målvakten Ida Klingtorp från Lammhult. Ida ska under kommande året jobba på ALV, vilket hon har gjort under säsong innan, men nu är det 1 år som gäller.

Ida verkar vara en orädd målvakt och kommer säkerligen utvecklas tillsammans med nya målvaktstränaren Kicki Rödin och övriga i målvaktsgänget!

Dam
VT/KP:s Guldbollen vinnare 2021 är en VIF:are!
2021-12-31 10:08, Dam

På årets sista dag delade Vimmerby Tidning ut sitt pris GULDBOLLEN!

Vinnare; Nathalie Johansson, Vimmerby IF!

- Nathalie kändes stekhet direkt när vi började diskutera årets pris skriver Vimmerby Tidning.

"Nattas" år har avslutats mycket bra, en futsalcup och två priser i Färjestadens cup. Bästa målskytt och turneringens bästa spelare.

Och nu detta priset.

Stort grattis till årets prisregn och väl genomförd säsong "Natta".

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag