Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Anmälan Fotbollskola 2022!

Nu öppnar anmälan till årets Fotbollskola med Vimmerby IF. Vi prioriterar hög aktivitet med låga kostnader i samarbete med Intersport och Länsförsäkringar. Så starta sommarlovet tillsammans med duktiga och uppskattade äldre  fotbollsungdomar som tar hand om fotbollsträningar i fyra dagar innan midsommar.

När: V.25, 20/6-23/6 mellan 10.00-12.00.

Var: På Ceosvallen.

Vem: För alla födda 2015-2009.

Hur: Anmäl via länken, kostnaden är 250 kr inkl. Fotbollsskola-T-shirt.

Anmälningslänk: Fotbollskola 2022

Ansvarig ledare under veckan är David Lindgren, david@vimmerbyif.se

Dags för nya prestationer!
2022-05-19 09:35

Spännande spelare på väg fram
2022-05-18 08:39

Ett av våra mål i föreningen är att vår fotbollsresa, som kan börja som spelare när man börjar förskoleklass, till slut ska vara så utvecklande och fostrande att våra egna produkter ska klara av spel i förbundsserierna. På damsidan har vi varit där i flera år med spelare som både etablerat sig i både A-lag och även vidare till elitfotbollen.

Nu börjar arbetet synas även på herrsidan och vi har under inledningen av säsongen sett en rad spännande spelare ta plats i tävlingssammanhang på för vårt represenationslag. J18-laget lett av Christer Eriksson med stöd av våra duktiga ungdomsledare är hittils obesegerade och flera spelare där är med frekvent på seniorsidan.

Att bli så bra som man kan är till slut upp till varje enskild spelare genom att lyssna på feedback, vara en lagspelare och hur mycket fokus man lägger på sin träning i olika sammanhang. Vårat uppdrag som förening är att erbjuda bra ledarskap och goda tränings- och matchmiljöer så att förutsättningarna finns för den som vill.

Det finns minst lika många ambitiösa spelare till som ligger nära en debut, många av dom kan vi se redan i kväll på Arena Ceos när J18-laget möter Glömminge/Algutsrum kl. 19.30.

Ny cupmatch hemma!
2022-05-16 11:00

Dam
Referat: Vimmerby IF - Tranås FF-Torpa AIS
1-1 när VIF mötte tabelltrean Tranås/Torpa
2022-05-15 10:26, Dam
Frida Pöder, YM, utsedd till bösta hemmaspelare!

1-1 i toppmötet mellan tabelltvåan VIF och tabelltrean Tranås/Torpa med 0-0 i paus.

- Oavgjort är inte oröttvist på något vis sett till matchen som helhet säger TT: s tränare Robin Blomberg till VT-KP.

- Glad att vi inte förlorar, Samtidigt kan vi inte vara nöjda med en poöng när vi spelar så bra och skapar så mycket lägen säger VIF:s träanre Mikael Rinaldo till samma tidning.

Inför match med Tyra Andersson
2022-05-12 09:53
Foto från Vimmerby Tidning

Hittills enbart matcher i toppen för våra respektive representationslag. Så vill vi ha det och på lördag möter damerna Tranås FF-Torpa AIS som också börjar serien starkt. Vimmerby IF har imponerat med ett disciplinerat 4-4-2 och ett varierat anfallsspel med olika individuella styrkor som kompletterar varandra till en svårslagen enhet. Inför matchen har vi kollat av läget med ambitiösa och hårt arbetande forwarden Tyra Andersson.

1. Vad säger du om er säsongsinledning?

Jag tycker vi inlett säsongen riktigt bra. Vi har vunnit fyra av fem matcher. Enda förlusten är mot BK Kenty som är ett riktigt bra lag med bra spelare på alla positioner.

2. Du bidrar med hårt jobb med och utan boll, nöjd med din egen insats hittills?

Jag tycker det har gått bra hittills men man är aldrig helt nöjd, finns alltid saker att förbättra.

3. Du har fått plats som forward som är din naturliga position, hur fungerar samarbetet med Natta?

Jag tycker samarbetet fungerar riktigt bra mellan mig och Natta. Vi har fått mycket speltid tillsammans vilket ha lett till att vi vet vart vi har varandra på planen.

4. Vad kommer att krävas för att ni ska vinna igen på lördag?

Det är tufft lag vi möter på lördag så det gäller att vi är fokuserade från start. Det kommer krävas hårt arbete, hög press och bra passningsspel för att vi ska vinna.

BLI MEDLEM
Ladda ner medlemsappen