Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Dags för uppstart för fotboll för barn födda 2015!

Här kan du enkelt anmäla ditt barn till att under hösten kostnadsfritt få vara med och prova på fotboll under lekfulla former tillsammans med Vimmerby IF:

Anmälningslänk

Fokus på nästa målvaktstalang
2021-09-24 13:09

Inför damernas match hemma mot Team Södermöre kollade vi av läget med sista utposten, Allis Nilsson. Ännu en talang med meriter från Smålandslag som tagit plats i våra representationslag. Hon har också valt att satsa vidare på fotbollen på hemmaplan med Vimmerby IF och extrapass med Fotbollsprofilen på gymnasiet:

1. Vad säger du om din och lagets säsong så här lång?

Jag tycker att vi har gjort det bra, trots att vi tappat spelare på grund av både skador och studier. Det är klart att det blir tuffare när man tappar många rutinerade spelare men det har inte sänkt oss. Det har bara lett till att fler spelare har fått chansen att visa vad de går för och det har många verkligen gjort.

2. Du tränar på skoltid genom gymnasiets Fotbollsprofil, hur många pass kör du i veckan?

Jag kör tre pass med profilen i skolan, tre med laget och sedan brukar det bli någon mer egenträning. Så det brukar bli cirka sju träningar plus match.

3. Du är ung i en utsatt position som målvakt. Är det tuffare att göra misstag som målvakt?

Ja ibland blir det tuffare att vara sista utposten men tror också att det kan bli tuffare på alla positioner till och från. Man måste köra på och inte böja ner sig trots att det blir väldigt tungt ibland.

4. Vad tror du om dagens match och vilka spelare har sett heta ut på träningen i veckan?

Jag hoppas och tror självklart på vinst, men för att komma dit måste vi alla göra vårt bästa. Jag vill lyfta fram 06:orna som varit med och jag tycker de är riktigt duktiga och har presterat väldigt bra de senaste.

Dam
Referat: Hultsjö IF Atom - Vimmerby IF
1-9 ...............i halvtid!!!!
2021-09-18 20:21, Dam

Vilken match dam A gör mot Hultsjö Atom på lördagen.

Mikael vill ha full fart från start och man kan säga att tjejerna levererade till 100%. 1-4 efter 15 min. Snacka om fullt drag! 1-9 i halvtid och slutresultatet skrevs till 1-13. Med härligt anfallspel och massor av spring i benen vann VIF lika rättvist som siffrorna säger.

Inför match-intervju med Gurra!
2021-09-16 12:32

Vi kollar av läget med vår målvakt Gustaf Johansson inför toppmatchen mot Haga på lördag 14.00 på Bruksvallen i Storebro. Bara 22 år gammal men redan med stor erfarenhet.

1. Du ser att ha utvecklat allt och vara i ditt livs form. Hur kommer det sig?

Det beror på att jag aldrig har tyckt att fotboll har varit roligare än i år. Tycker man något är roligt så ökar motivationen.

2. Belmin har kommit in och ger dig tuff konkurrens. Hur påverkar det dig?

Bara positivt! Han flåsar mig i nacken varje träning. Belmin är en bra målvakt och en rolig person.

3. Många unga spelare framför dig på planen. Det här laget kommer bara kunna bli bättre, vad behövs för att ta nästa steg?

Egentligen bara att vi fortsätter att jobba hårt på träning och på match och på så sätt skaffa oss mer erfarenhet och rutin.

4. Vi räknar med att du gör en toppmatch på lördag, vad krävs för vinst?

Att alla i laget går ut och presterar på max. Då kan vi slå alla lag i serien, så pass bra tycker jag att vi är.

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag