Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Vilken Fotbollsskola!

Rekordmånga glada barn, duktiga ledare, fotboll på gröna planer och vackert väder. Bättre inledning på sommarlovet kan man inte få om man gillar fotboll och att vara med kompisar i positiva miljöer. Vi vill tacka alla våra samarbetspartners och Länsförsäkringar och Ica Kvantum lite extra som är med och möjliggör att så många barn kan få vara med och får en härlig start på sommarlovet. Idag kommer dagen avslutas med glass och vattenkrig!

Dam
Referat: Vimmerby IF - Eneby BK
Stabil seger efter en dag på jobbet!
2022-06-25 13:48, Dam
Trots att Eneby parkerade bussen på Arena Ceos så fick de med sig noll poäng hem till Norrköping

Torsdagskvällens match mot gästerna från Norrköping Eneby BK blev aldrig jättespännande. Det kändes redan efter 15 min att VIF skulle ha full koll på matchen och att de tre poängen skulle stanna kvar i Vimmerby.  Matchen slutar 4-2 efter 3-1 i paus.

Enebys storspelande målvakt, Chutharat Bunchuai, var planens dominant och stoppade VIF från en storseger. Och VIF:s avslut var tvugna att vara av bästa toppklass för att överlista målisen, och VIF:s mål var snygga! Enebys första var också riktigt snyggt , ett långskott i en mycket fin båge, helt otagbart. VIF;s snygga mål gjordes i tur och ordning av Tyra Andersson, skott i bortre efter pass av Julia Rosin. Julia Rosin sätter tvåan efter fint förarbete av Natta som sätter Tyra i bra läge där Julia drar in returen, distinkt! 2-1 Långskottet.

Trean sätter Frida med en språngskalle på Stina KB;s finfina hörna.

3-2 som en blixt från klar himmel, men VIF maler på och har full koll.

8 mion senare stängsmatchen för gott när Frida Pöder dundrar upp bollen i bortre krysset från straffområdets yttre högra hörn. Snyggt, Frida gör ikväll verkligen 2 härliga mål som hade visats flera gånger i sportspegeln.

Trots att Eneby ofta parkerade bussen långt ner runt eget strafformåde lyckades alltså VIF skapa massor av hel och halvchanser och vinner fullt rättvist.

Frida Pöder och  Julia Rosin hyllades av dagens jury med priser och även Mikael Rinaldo plussade dessa två lite extra till pressen.

( Under matchen fick Eneby tyvärr en knäskada på en tjej, vi hoppas det inte är allvarligt och att hon är med och spelar efter sommaruppehållet igen. Efter matchen backade bussen upp till omklädningsrummet så det blev lite smidigare med förflyttning. Ursäkta den dåliga bildtexten :-) )

Dam
Fira in Midsommarhelgen med fotboll på Ceos! Torsdag kväll!!
2022-06-22 18:28, Dam

På torsdag kväll vänder serien för VIF Dam A, Eneby BK från Norrköping gästar Arena Ceos. I seriepremiären i April vann till sist VIF på bortaplan i en mycket rafflande match där segermålet kom först i 90:e minuten 2-3.

Torsdag Arena Ceos 19:30 Vimmerby IF - Eneby BK

Damernas är med i toppen av serien och har stora förhoppningar om att kunna vara kvar där efter vårsäsongens sista två matcher också.

VIF Dam har ett mycket hemmafacit och vi hoppas förstås på ytterligare en hemmaseger!

Välkomna till Ceos för en match med målgaranti och korv i paus :-)

Tätt mellan kamperna!
2022-06-21 10:59

Full fart på Ceos i helgen!
2022-06-15 08:44
VIF FFA bjuder in till turnering

Äkta glädje utlovas på lördag fm på Ceosvallen, se ungdomar från 8 klubbar spela matcher i olika former och med olika funktionsvariationer.

BLI MEDLEM
Ladda ner medlemsappen