Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Vi längtar redan till 27/7 och Bullerby Cup 2023!

Serieledarna gästar!
2022-08-09 07:13

VIF kör en större LOPPIS igen
2022-08-05 18:27
Återbruk ligger helt rätt i tiden

2020 års succé får en fortsättning

Boka upp 26-27 augusti för ett besök på vår LOPPIS som vi denna gång kör i MATERIALMÄNNENS lokal bredvid "Mammas Restaurang"

Men vi vill även få in mer skänkta prylar, så vår uppmaning är:

- töm era förråd och garderober på det ni inte behöver, så stöttar du VIF på ett enkelt sätt!!

Inlämning sker i samma lokal enligt de tider som anslås i annonsen.

Sprid nyheten och annonsen till så många ni kan.

Frågor kring loppisen, ring Budo 076-8155997.

Vimmerby IF delade ut Nicklas ”Läskis” Johanssons Minnespris till Martina Andersson
2022-08-01 13:04
Bilder från tillfället för prisutdelningen under lördagens Bullerby Cup. GRATTIS MARTINA ANDERSSON

Martina Andersson (tidigare Bergqvist) har varit med från starten med sitt pojklag födda 2010, dessförinnan har hon spelat i vårt damlag och varit med i damfotbollsutskottet.

Nu under Bullerby Cup belönades denne VIF-ledare med stipendiet till minne av Nicklas ”Läskis” Johansson.

Under 2016 gick Nicklas ”Läskis” Johansson tragiskt bort. ”Läskis” var en stor profil i Vimmerby IF och har både varit spelare och ungdomsledare för våra grabbar födda 1994. Till hans minne skapade familjen en minnesfond som varje år premierar en ungdomsledare i föreningen.

Vilken Bullerby Cup-comeback 2022!
2022-07-31 07:24

Efter två år av uppskjutna cuper som följd av pandemin fick vi äntligen chansen att åter arrangera en av Sveriges mest uppskattade fotbollsturneringar- Bullerby Cup. Att bjuda in nästan 4000 spelare och ledare är en fantastisk utmaning och det hade aldrig varit möjligt utan alla Er som har hjälpt till. Hela Vimmerby har varit fyllt av så mycket glädje under dessa dagar.

Att vi kunnat ordna fram boenden till våra gästande lag och att vi trots en varm sommar kunnat erbjuda så fina planer vill vi börja med att rikta ett tack till de dom delar av kommunen som vi samarbetat med. Vimmerby Tillsammans-andan levde verkligen vidare in i Bullerby Cup och alla har nog förstått hur mycket cupen betyder för många företagare och hela kommunen.

Det har varit mitt första år som verksamhetsansvarig i Vimmerby IF där vi faktiskt kunnat genomföra cupen. Jag har som spelare och ledare själv sett och upplevt en del ansikten runt organisationen, men det är inte förrän i år jag verkligen insett vilka eldsjälar dessa människor är. Alla tar fullt ansvar för sina egna ansvarsområden för att göra allt det här möjligt för så många barn och ungdomar. Jag skulle vilja nämna Er alla!

Våra egna lag i föreningen som får chansen att på hemmaplan i strålande väder uppleva denna fotbollsfest tillsammans med nära och kära. Jag hoppas att alla vuxna runt om som fått hjälpa till med arbetsuppdrag vaknar med en känsla att det varit värt det. Ett extra tack till alla Er som verkligen gjorde ert pass eller till och med fick täcka upp för andra, man gör det för sina barns skull precis som våra fantastiska ungdomsledare.

Att allt det här ska funka, tack vare så många ideella eldsjälar, är inte alls givet efter två års pandemi. Men ni gjorde det möjligt och det slutade i en comeback som jag aldrig kommer att glömma. All respons vi fått hittills från spelare, ledare och föräldrar har varit så oerhört positiv och de allra flesta har en fantastisk inställning till att se det positiva och ha fokus på rätt saker.

Så ett stort TACK och välkomna åter till Bullerby Cup 2023, efter årets succé längtar vi redan!

David Lindgren, verksamhetsansvarig Vimmerby IF

Bullerby Cup-golfen avgjordes under söndagen
2022-07-25 20:11
Bildspel från prisutdelningen

En efterlängtat ph årlig golfturnering som spelades på Tobobanan igår söndag. Trevligt och välspelat blev det.

Rafflande bollar och nervdallrande green-puttar, men ändå glada miner genom alla de 18 hålen i fint väder

Damklassvinnare: Lena Dahlberg

Herrklassvinnare: Stefan Bragsjö