Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Årsmöte
Kallelse till årsmöte

VIF:s första digitala årsmöte avklarat
2021-02-24 22:53
bilder på pristagarna och foton tagna under årsmötet

Årsmötet efter det 101 verksamhetsåret 1919-2020 löpte på utan större tekniska bekymmer. Vi va totalt drygt 15 medlemmar närvarande dels i studion och dels via digital uppkoppling.

Marcus Alsér ledde årsmötet med van och säker hand.

Vimmerby IF årsmöte 2021
2021-02-22 11:50
På onsdag är det dags att summera verksamhetsåret 2020. Ett minst sagt annorlunda år som beroende på de omständigheter som råder även måste summeras annorlunda genom ett digitalt årsmöte. Alla medlemmar som vill kan delta digitalt via länken nedan. Vi kommer att göra vad vi kan för att få teknik och innehåll att fungera så bra som möjligt och att man får en inblick om hur året som gått sett ut för föreningen och hur det ser ut inför 2021.

Mötet kommer att genomföras i den digitala tjänsten Zoom, som är gratis för er att logga in på till mötet. Klicka på länken nedan Join Zoom Meeting, och använd passcode (lösenord) angivet längst ner. Vi ser och följer vilka som deltar under mötet. Starttid 18.30 på onsdag.

Topic: Vimmerby IFs Årsmöte
Time: Feb 24, 2021 06:30 PM Amsterdam, Berlin, Rome, Stockholm, Vienna

Join Zoom Meeting:

Meeting ID: 824 4352 4348
Passcode: 998945

Varmt välkomna!

25% på alla fotbollsprylar under Sportlovet!
2021-02-21 18:26
Nästa vecka är det Sportlov och hela veckan är det 25% på ett helt fotbollsinköp på Intersport. Koppla dig till VIF som förening så får både ni och vi bonus på era köp! Även föreningens träningskläder är uppdaterade för säsongen, ordinarie pris på dessa.

Koden gäller på ordinarie priser, uppge fotboll25 i kassan!
Ronny Persson har lämnat oss
2021-02-08 08:26
Vår mångårige vän och föreningskollega har lämnat oss efter en tids sjukdom

Till minne av musikanten och den goda människan Ronny Persson

En riktig entertainer har lämnat oss, han kallade sig själv ibland Elvis och det är ingen dum jämförelse. Ronny var en sann underhållare det fanns inte många i hans klass. Han hade en sångröst som verkligen fångade dig. Otal var de dansband han lirade i, inte för det var min genre men jag förstod att hans röst verkligen passade in till dansband och även till att köra Elvis gamla hits som han verkligen gjorde bra. Ronny var alltid glad och alltid nära att dra nåt skämt eller nån anekdot från otal av dansgolv runt om i Sverige, eller på kryssningsfartyg till Åland och Finland eller från hotellscener på semesterön Kanarieöarna.

Hans röst använde han inte bara till att sjunga med, han var en perfekt speakerröst på Dackarnas hemmamatcher i speedway, VH:s hemmamatcher i Ishallen, Vimmerby IF:s matcher på klassiska Vimarvallen och även någon säsong med VIBK:s innebandymatcher i Idrottshallen. Uppskattad av så många för sitt glada sinne och sociala förmåga.

Jag har ju även varit en del av hans arbetsliv eftersom under dryga två decennier var vår kanslist på Vimmerby IF:s klubblokal och kansli, där han blev första kontakten för många som ville fråga om eller anmäla sig till Bullerby Cup. Servicenivån var alltid hög och att checka in lag och ha ett bra bemötande var han en mästare på. Han gick i förtida pension hos oss i VIF 2015.

De första åren av hans kanslistkarriär i mitten av 90-talet hade vi bokslut 1 oktober och årsmöte i december. Ronny och hans VIF-kollegor Weine Juneskog och Jan Rejdvik kom med förslaget att vi skulle bjuda på ett mindre julbord för att locka fler medlemmar till årsmötet. Försöket blev mycket lyckat och va ett permanent inslag till vi i föreningen bytte bokslutsdag till 31 december och med årsmöte i februari. Att det blev lyckat berodde nog mest på Ronny-Weine-Janne för de lagade ju maten helt på egen hand och de delikata köttbullarna var Ronnys specialitet. Någon av alla våra medlemmar undrade vad Ronny hade för hemligt recept för att få dem så goda, svaret kom reptilsnabbt:

– jag rullar köttbullarna på min håriga bringa sa Ronny och log brett.

Sådan var alltid Ronny, en rolig och glad prick som alltid spred glädje runt sig.

Det är så jag minns honom och det är det jag saknar honom för. Han lämnade definitivt jordelivet för tidigt, vila i frid så ses vi i himlen där kan vi utbyta lite gamla roliga historier Ronny!

Jag och mina kollegor i VIF har just nu våra tankar hos hans fru Ann-Britt, alla fyra barnen och barnbarn. Vi är så många som uppskattade och gillade honom som en varm och vänlig person.

Budo Ericsson

Vimmerby IF