Bli medlem i Vimmerby Idrottsförening
BLI MEDLEM
Dags för uppstart för fotboll för barn födda 2015!

Här kan du enkelt anmäla ditt barn till att under hösten kostnadsfritt få vara med och prova på fotboll under lekfulla former tillsammans med Vimmerby IF:

Anmälningslänk

Vi har också skapat två Facebook-grupper där ni enkelt kan nå varandra, sprid och bjud gärna in andra föräldrar som tränat eller kanske är intresserade:

Vimmerby IF F2015 (för flickor)
Vimmerby IF P2015 (för pojkar)

Fotboll för alla
Vilken avslutning på säsongen för vårt FFA-gäng
2021-10-17 20:51, Fotboll för alla
bildsvep från dagen på Ceos

Tre klubbar och sex lag spelade enkelserie uppdelade på 7manna och 5 mannaplaner beroende på fotbollsförmåga och funktionsnedsättning.

Underbar atmosfär och underbara spelmoment och situationer, här fanns allt man vill se på en fotbollsplan, glädje, målskott, dribblingar, passningskombinationer, akrobatiska och omöjliga målvaktsräddniongar och målgester som man känner igen från elitfotbollens arenor och TV matcher.

Vädret var också med oss, nattens "isregn" var som bortblåst och solen och spelet värmde både kropp och själ.

Nu tar nog lagen ett kortare break, vi VIFs FFA kör igång igen efter höstlovet med futsal-träning inne i AL-skolan, förmodligen onsdagar kl 17-18, men vi återkommer om datum och exakt klockslag

2021-10-15 12:07

Nominera Årets Ungdomsledare 2021
2021-10-06 10:25

Under pandemin har många idrottsverksamheter haft det kämpigt och många barn och ungdomar har tappet motivationen för idrott beroende på inställda matcher, cuper eller möjligheter till lagaktiviteter. Men Vimmerby IF:s Barn- och ungdomsverksamhet har både lyckats behålla och utöka antalet aktiva spelare de senaste åren.

Det är en fantastisk prestation och det är enbart tack vare våra engagerade ungdomsledare. Vår breda verksamhet innehåller totalt över 70 st ungdomsledare, det är fler engagerade än de flesta företagen i kommunen. Inför 2021 utbildade vi ca 10 nya ungdomsledare till våra ca 60 nya spelare födda 2014. Utöver det har även flera tillkommit i övriga grupper under året.

När den självklara drivkraften att få spela matcher och tävla tillsammans har drabbats av restriktioner har ungdomsledarnas engagemang och kunskap ställts på ytterligare prov för att hålla alla spelare motiverade. Uppenbarligen har de lyckats och nu är det vår tur att försöka visa vår uppskattning för dessa vardagshjältar som i alla väder finns där för våra barn och ungdomar.

Alla är de värda vår respekt för sin tid och egagemang men nu har du chansen att nominera någon som du tycker gjort ett extra bra arbete under säsongen som har gått. Några rader om varför just denna ledare är värd lite extra uppmärksamhet 2021.

Skicka din nominering till: david@vimmerbyif.se

Med erfarenheter från båda lagen
2021-10-02 06:00

Jeppe har även representerat IFK Tuna men i år gjort en satsning på comeback i Vimmerby IF som spelare. När han är hel och frisk är han en stor tillgång på planen. Här är hans tankar inför matchen:

1. Kommer publiken få njuta av din vänsterfot från start i lördagens derby?

Det blir start på lördag så hoppas man ska kunna bjuda på några fina passningar iaf.

2. Lite småskador har hindrat din comeback, får vi se dig tillbaka 100% 2022?

Tanken är att jag ska köra på. Sen är det kroppen som får avgöra om det går.

3. Vad är det bästa med VIF anno 2021?

Sammanhållningen. Bra blandning av yngre och äldre.

4. Vad slutar sista hemmamatchen och vem avgör?

Tror på 3-1 vinst och att Anton Ljungberg äntligen får göra mål.

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag