Välkommen till Vimmerby IF!
Alla är välkomna att bli en del av Vimmerby IF och vår gemenskap. Vår prioriterade målgrupp är alla tjejer och killar som vill börja med lagidrott och fotboll. Vi gillar olikheter och hos oss är alla lika mycket värda och för att ha möjligheten att välkomna alla måste vi arbeta med låga trösklar in i föreningen och det kan röra sig om allt från låga kostnader till utbildade ledare med rätt värdegrund. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och utvecklas efter sin egen ambition och vilja i vår verksamhet.

Det här är Vimmerby IF i korthet:

• Barn- och ungdomsverksamhet; blev utsedda till Årets barn- och ungdomsförening i svensk fotboll 2015 och har ca 650 aktiva barn och ungdomar.
  • Senior- och veteranverksamhet; dam- och herrlag.
  • Fotboll För Alla-verksamhet; parasport för barn, ungdomar och vuxna med funktionsvariationer.
  • Bullerby Cup; en sommarcup för ca 200 lag med tjejer och killar i åldern 10-14 år.
  • Social verksamhet, utvecklade integrationsprojekt som växt ut till att bli en grundplåt i vår föreningsmodell som inkluderade förening och roll i samhället där vi är nationellt ledande.
Vill du veta mer om Vimmerby IF, eller vill du som privatperson eller ditt företag vara med och bidra till ett föreningsliv där alla är välkomna, hör gärna av dig:

David Lindgren, verksamhetsansvarig Vimmerby IF
Telefon kansli: 0492-13777 Mobil: 070-2836785