Barn & ungdomsverksamhet

Vimmerby IFs Barn- och Ungdomsverksamhet delar vision med Svenska Fotbollsförbundet. Vi vill att alla ska vara välkomna och att alla som vill ska kunna få spela fotboll så mycket och så länge som möjligt i en trygg miljö präglad av våra ledord Glädje, Utveckling och Gemenskap. Vi tror att vi når vår vision genom att bland annat:

• Ha ansvarsfulla och utbildade ledare som är väl förtrogna med föreningens värdegrund och ledstjärnor.
  • Erbjuda fotboll och meningsfull fritid även på skolan, fritiden och loven.
  • Två gånger om året ha ungdomsråd för att öka barnens inflytande i föreningen.
  • Arbeta inkluderande med låga trösklar och kostnader i föreningen.
2015 blev föreningen utsedd till årets Barn- och Ungdomsförening i Sverige av Svenska Fotbollsförbundet som ett bevis på god verksamhet.