Vimmerby Idrottsförening logo
VIMMERBY IDROTTSFÖRENING

P 2013
 
 

Alla pojkar födda 2013 är välkomna att prova på fotboll hos oss. 

Har ni frågor eller funderingar går det bara att kontakta någon av ledarna. 
Telefonnummer hittar ni under ”Truppen”. 
 
Träningstider samt plats, hittar ni under kalender
 
Info cup ödeshög
2026-06-17 10:31

Avresa 
Samling på fredag 26/6 CEOS kl. 15:00 för gemensam avresa. 
Vi har två minibussar som totalt tar 13 spelare och 4 ledare. Det innebär att vi behöver 
minst två bilar till som kan köra.  
Vi tror att vi bara behöver skjuts till ödeshög sen kommer vi att gå mellan förläggning och 
planer, skulle det vara så att det ändrar sig hör vi av oss. 
Invigning 
Fredag 26 juni. Samling kl. 18.45 vid Klas Ingessons Arena (baksidan av Lysingskolan) för 
gemensam marsch till torget i Ödeshög. Där alla lag kommer att presenteras. 
Boende 
Boende sker på Lysingskolan eller Fridtjuvbergskolan, det får vi reda på när vi ska checka 
in. 
Ta med: - Kudde - Sovtäcke/sovsäck - Hygienartiklar - Ombyte - Handduk - Badbyxor (om vi får tid för bad) 
Hårt underlag, så luftmadrass etc, Max 90 cm sovplats per person. 
Viktiga regler 
• Totalt nötförbud i skolans lokaler 
• Rökförbud 
• Alkohol förbjudet inom cupområdet 
• Inga fotbollsskor inomhus 
• Förvara inte värdesaker i sovsalarna 
Mat 
Alla måltider serveras på Lysingskolan. Fredagens middag serveras mellan 17.00–21.00. 
Vi kommer ha med lite mellanmål till grabbarna, önskar man nåt speciellt tar man med det 
själv. 
Lag Gul 
Ledare: Tobbe, Wiger 
Trupp: 
Arvid A, Enriko, Leon, Hilmer, Liam, Challe, Freddy, Hjalmar, Ellie, Noah, Melvin 
Matcher: 
10:00 Vimmerby IF Gul – IF Eksjö Fotboll 2 
14:00 Boxholms IF 1 – Vimmerby IF Gul 
18:00 Malmslätts AIK – Vimmerby IF Gul 
Lag Svart 
Ledare: Erik, Crisse 
Trupp: 
Olle C, Ali, Milian, Olle H, Axel, Otto, Arvid H, Olle P, Wilmer, Adrian, Moriel 
Matcher: 
08:00 Stångebro United Lag 2 – Vimmerby IF Svart 
12:00 Nässjö FF Blå – Vimmerby IF Svart 
15:00 Vimmerby IF Svart – Hjulsbro IK Vit 
Vid frågor mm. Kontakta oss ledare så försöker vi svara eller ta reda på det.

Fotbollsskolan
2026-05-19 15:09

Nu är det dags att anmäla sig till vår populära Fotbollsskola. En perfekt start på sommarlovet och i år ingår en Sverige-tröja som passar bra att följa Sveriges matcher i under VM. 

 

För barn/ungdomar födda 2019-2013, mellan kl. 10.00-12.00 måndag 15/6 till torsdag 18/6 innan Midsommarafton. Vi anpassar grupper och innehåll efter ålder med våra uppskattade unga ledare.

 

Har ni inte använt Fritidskortet tidigare går det utmärkt att göra det nu. Varmt välkomna med er anmälan:

 

Anmälan Fotbollsskola 2026

Ravelli försäljning
2026-04-28 21:27

Hej,

Föreningen har ingått ett samarbete med Ravelli som går in som sponsor i föreningen.

Detta medför att vi ska köra en försäljningrunda med deras kläder.

Alla pengar som vi säljer för kommer rakt in i våran egen lagkassa. Alltså pengarna går till laget.

Kravet som ligger är att varje barn ska sälja mint 5 paket

Jag lägger länken till att komma igång här under:

https://www.ravelli.se/se/register/9593/30917 

Man registrerar sig och börjar sälja.

Sista säljdatum är 7/6

Det kommer även delas ut fysiska kataloger på nästa träningen.

Mvh Ledarna 

Påsklovsfotboll
2026-04-02 20:13
Info från VIF 
Onsdagen den 8/4 kör vi VM-fotboll på Asllani Court. Vi delar upp oss i lag efter ålder och antal och spelar street-VM med lite priser för prestationer och bästa lagspelare. Kosse är tyvärr skadad men vi fyller hennes court med nya svenska lagkaptener!
 
10.00-12.00: 7-11 år
12.00-14.00: 12-15 år
 
Ta med kläder efter väder. Vattenflaska, gympaskor och pigga ben. Ingen föranmälan eller kostnad.
 
Ansvarig ledare: David Lindgren, 070-2836785
Cupen v26
2026-03-08 18:14

Hej!

Vi pratade tidigare om att åka på cup vecka 26 och har nu anmält två lag. Tyvärr hamnade ett av lagen på reservlistan, då cupen redan var fullbokad när vi anmälde oss.

Vi har haft kontakt med arrangören och enligt dem brukar det alltid vara lag som avbokar sina platser, så det finns fortfarande en chans att även vårt andra lag får en plats. Just nu får vi helt enkelt avvakta och hoppas att det öppnar upp sig.

Om det skulle visa sig att vi inte får plats med båda lagen, så har vi beslutat att inte åka med något lag i år. Då får vi istället sikta på att åka på en cup nästa år.

Vi återkommer så fort vi får mer besked.

Mvh
Ledarna