VIF Dam 2021
Vimmerby IF Dam kommer under säsongen 2021 ha 3 seniorlag i seriespel. A-laget i div 2 och övriga lag i div 3 och 4.
Truppen består idag av knappt 50 tjejer födda från 1987 till 2005. Hela truppen tränar på samma dagar och samma tider. Minst 3 pass/vecka. VIF dam har plats för alla,  unga som äldre. Under 2021 kommer truppen samarbeta med föreningens äldsta tjejer födda 2006.
VIF Dam har lag och träningsgäng för alla ambitionsnivåer. Vi har genom åren fostrat många elitspelare. Kosovare Asllani  är ett exempel men det finns många VIF:are som spelat elitfotboll sista 10 åren.
VIF DAM tar gärna emot fler tjejer och även ledare som brinner för fotboll!
Nedan kontakt uppgifter till ledare/tränare i våra lag.

A-Lag:
Huvudtränare: Mikael Rinaldo 070 313 91 50
Ass tränare: Karin Hillström 070 659 37 09
Ass tränare: Håkan Ericsson 070 636 65 63
Lagledare: Jörgen Nilsson 076 335 38 82

B-C Lag:
Tränare/Målvaktstränare: Lasse Gustavsson 070 314 01 74
Tränare: Budo Ericsson 076 815 59 97
Lagledare B /Tränare: Lacket Gustavsson 070 742 10 17
Lagledare C /Fystränare: Agnetha Karlsson 073 661 86 19

Övriga runt lagen:
Lagresurs: Vickan Lundgren 073 066 91 51
Lagresurs: Burken Kennmark 072 282 69 74
Lagresurs: Gittan Kägo 072 741 34 13

Damutskott/Damansvariga:
Sammankallade: Håkan Ericsson 070 636 65 63 hakanmaria@hotmail.se.
Vickan Lundgren, Lacket Gustavsson

NU KÖR VI!!!
2021-01-23 15:22
Äntligen kör vi igång med boll!!!
Ska bli hur kul som helst och vi kommer köra mycket boll på de tider vi har på den gröna mattan. Viktigt att vi som vill vara med VIF DAM och spela matcher i något av våra lag under säsongen börjar träna nu! Vi vill ha så få skador som möjligt under säsongen och det är nu vi bygger oss "bra och stabila".
Vi vill verkligen känna att vi orkar spela bra fotboll i 90+ . Kanske till och med känna att vi är starkare än motståndarna - i varje moment, på varje position,  på  varje match.....
2021 kommer bli så kul, bara att träna på och göra sitt bästa varje träning, för sin egen skull OCH för lagets skull...NU KÖR VI....
Dam Div 4 Vimmerby dam = Getingbo!
2021-01-16 18:20
Oj vad mycket intressanta matcher. Även serieförslaget till Dam Div 4 är ute. Vårt heta C-lag får massor med roliga derbyn och en och annan långresa!
En bra försäsong är viktigt för att göra bra insatser i denna serie.
20 träningsmatcher är bokade för VIF Dam!!!
2021-01-16 18:17
Om livet och världen varit normalt hade vi snart kört igång med träningsmatcherna. Men vi får ser hur duktiga vi är i vårt län med att minska spridningen av Covid -19 och när vi får/bör köra igång alla bokade träningsmatcher. Nedan är 20 datum och motståndare. Bra jobbat av Jögga och Lacket. En del matcher kanske blir inställda av snö osv, Några kanske pga av Covid. Men hur som, detta är vad som är bokat!
  • 6/2 VIF A - Tjust IF
Prel matchtider ligger på hemsidan under KONTAKT/Bokning ...Arena ceos
Serieförslag för Dam Div 3
2021-01-16 18:15
Små små tecken på att fotbollssäsongen närmare dyker upp med jämna mellanrum .
I veckan kom serieförslaget för vårt B-lag som spelar i div 3. I år slipper vi alla Jönköpingslag och får åka neråt Kalmar/Öland istället. Kul med omväxling och känslan är att det är ännu bättre domare åt Kalmar hållet. Även A-laget kommer åka söderut detta år. Känns som en tuff serie med mycket A-lag. Att möta A-lag blir kul och vi spelar BRA mot bra lag så det blir kul,
Derbyna mot HFK och VFF kittlar redan nu!
Serieindelning 2021 klar
2020-12-11 16:27

idag blev det klart hur div 2 östra Götaland ska se ut 2021, det blev så här:

Eksjö Fotboll

FC Vetlanda

FBSK

Hultsjö

Glömminge/Algutsrum

Madesjö

Runsten/Möckleby

Team Södermöre

Rödsle

Smedby BOIK

Tjust

Vimmerby IF

Några goa derbyn blir et och som längsta resor blir det Öland och Södermöre. Ser ut att bli en jämn serie. Pandemin avgör väl till slut hur och när vi startar upp serien. Mer info om det kommer framöver.

Lottningen/spelordningen blir nog klar i januari, men sen avgör FHM o RF o SmFF hur vi kommer spela mht pandemin som ser ut att hålla i sig ett tag till.

Hur vi kan träna framöver kommer föreningen ge information om inom kort. Regionråden gäller till 14 dec men klubben har ju pausat all lagträning till 31 dec. Vi avvaktar nya rekommendationer. Under tiden tränar vi på egenhand enligt det upplägg damledningen beslutat om och sköter oss enligt alla konstens covid-regler. Smittan ska inte störa oss.

Ha en go helg tjejer // Budo