Vimmerby IF- Tillsammans är ingenting omöjligt

Vimmerby IF är en förening som ser mångfald som en styrka. Idrottsföreningar har alltid spelat en viktig roll för att integrera människor från olika kulturer, eller med olika förutsättningar, och skapa gemensamma värderingar som idrottsrörelsen står för. Vi tror att den rollen kommer bli ännu viktigare i framtiden. Vi vill att alla som vill ska ges möjlighet att spela fotboll och vara delaktiga i vår förening så mycket och så länge som möjligt. Vi har också lagt fokus på att skapa nya mötesplatser och en trygg förening som är öppen och tillgänglig för alla barn, ungdomar och vuxna. Bland annat genom bedriva integrationsprojekt för att utveckla kunskap om hur vi bättre tar emot nyanlända i kommunen och föreningen på ett så bra sätt som möjligt.

Vill du veta mer hur vi jobbar för att skapa en förening för alla? Hör av dig!

David Lindgren: david@vimmerbyif.se