Börja spela fotboll
Föreningen bjuder varje år in alla nya förskoleklasselever till kostnadsfria "Bollekar med Vimmerby IF" i bollhallen i samband med skolstarten. Det är föreningens sätt att introducera både barn och vuxna till vår verksamhet. I samband med bollekarna informerar vi även vårdnadshavare runt barnen om vår verksamhet och vad som krävs för att starta upp en träningsgrupp i vår förening. Nya ledare får sedan stöd och möjligheter till ledarskapsutbildning för att kunna föra verksamheten vidare i Vimmerby IFs regi.

Men det är aldrig för sent att börja spela fotboll. I Vimmerby IF är alla välkomna och vi har fotboll för tjejer och killar i alla åldrar. Hör av dig för att få reda på tid och plats när dina kompisar tränar!