Vimmerby IF B (D3)
Hultsfreds FK (D3)
Vimmerby IF B (D3)1 - 1Hultsfreds FK (D3)

Matchstart:sön 11 mars, 12:00
Plats:Skobes Arena
Nja, vi kan bättre offensivt!
2018-03-11 15:24
1-1 (1-0) Det var siffrorna efter 90 min. VIF började bra med mycket boll men sedan kom HFK igång och spelet jämnade ut sig lite. VIF:s ledningsmål kom efter en djupledsboll av Lollo Rosin, som Norbro tar med sig och spelar in mot helt öppet mål där Stina sedan tåar in den i det tomma målet. HFK:s kvittering kom i med ca en 20 min kvar av matchen och när VIF missar pass i spelyta 1( sidledspass i denna yta är inte bra) , HFK gör en snabb omställning sätter bollen säkert. Vi har under matchen flertalet bra lägen att göra 2-3 till framåt, men väljer tyvärr ofta lite felbeslut och är lite för stressade.
Försvarsmässigt gör vi en god insats, men vi måste kunna spela bättre fotboll när vi har bollen, spela enkla pass på spelare i rörelse och våga jobba på att kunna vända spel till fria ytor osv.
Plus Till Amanda Norbro och Lollo Rosin, men allla kan göra det lite bättre offensivt.