Vimmerby IF (D1)
Linköpings FC (F19)
Vimmerby IF (D1)2 - 0Linköpings FC (F19)

Matchstart:lör 24 mars, 14:00
Plats:Skobes Arena
Det blev kanonmatch!
2018-03-24 20:15
Ett mycket taggat och motiverat VIF var för bra för unga LFC F19. Matchen slutade 2-0 (1-0) och det var ett fullt rättvist resultat där det var VIF som skapade mest och var hetast. Helt enligt matchplan fick Lfc rulla boll på egen plan halva men mycket längre kom det inte med  något etablerat spel, inte för att de var dåliga på något sätt men vi var samlade och tog det ena rätta beslutet efter det andra, det blev jobbigt för LFC.
Två snygga klassmål satte VIF och det var Natta Johansson och Natti Milton som hamnade i målprotokollet. TILLSAMMANS - var dagens ledord- och det gjorde vi verkligen- mycket bra insats av alla!
Vi hade våra fokus punkter innan match och skulle vilja säga att vi lyckades följa den på ett mycket bra sätt i 90 minuter. Försvarsmässigt lyckades vi stoppa dem mycket högt med ett aggressivt och samspelt försvarsarbete, och det var verkligen inget dåligt lag vi mötte, så all heder åt offerviljan.
Vårt offensiva spel var årets bästa för A. Lite längre anfall blev det, mycket tack vare att Natta är tillbaka med fullkraft. men också att alla löpte och jobbade tillsammans.
1-0. 32 min. Vi tappar boll på mittplanen , jobbar hårt och vinner blixtsnabbt tillbaka bollen, spelvänding ut på Julia Rosin som slår en tidig boll bakom backlinjen där Natta löpt sig fri och enkelt rullar in bollen i bortre. Snyggt hela vägen.
2-0 58 min. Frispark nere vid hörnflaggan, Natta lyfter in bollen och Natti kommer med ett bra häng och pannar in bollen i nättaket. Et riktigt klassmål av båda.
I slutminuterna kommer LFC:s bästa målchans med ett ribbskott. Men resultatet känns som fullt rättvist!
Malin Söderlund var en riktig gigant idag!!!
Skönt att ha Natta tillbaka- betyder mycket för vårt anfallspel.
Men dagens seger frukten av en härlig inställning av alla, oavsett speltid, och ett mycket fokuserat gäng! Bra jobbat VIF Dam- nu laddar vi för ny träningsvecka!!