Västerviks Damfotboll

Matchstart:sön 29 april, 14:00
Plats:Bökensved Konstgräs
Matchnummer: 142202009
Ett äkta hattrick..gav 3 pinnar!
2018-04-29 17:15
Hanna som idag gjorde hat-trick
Västervik A - Vimmerby IF B 1-3 (0-0)
Olycklig start för VIF där Julia R vred till knät efter 10 min, vi tror och hoppas att det räcker med en veckas vila sedan är hon tillbaka.
VVIK.s högt stående backlinje gav ytor att löpa på för VIF, men i första var vi för heta i dessa lägen och sprang ofta offside. Vi skapar i alla fall flera heta chanser i första och det är högt tempo och ganska bra kamp. 0-0 står sig halvleken ut. Bättre lag jobb och lite mer smart spel i andra önskades.
I andra halvlek jobbar vi mer ihop och har bra tryck. 1-0 till hemmalaget kommer helt oväntat efter 10 min i halvleken.
LAGMORAL, vi ökar farten och jobbar hårdare. Våra klart bästa spelare var Elin Borgstrand och Linnea Friberg som tog ned VFFs försök till målchanser tillsammans övriga försvarsarbetare. Vi tar över mer och mer....
1-1 Hanna Ericsson skjuter ett välriktat ( men studsigt) skott vid stolroten
1-2 mäktig frispark från 25m rakt upp i krysset Hanna Ericsson
1-3 frispark av Sara Green som Hanna Ericsson nickar in tättintill stolpen

Vi är klart närmare fler mål än vad VFF är. De var inte ofarliga på något sätt, men vi var mycket hetare i de båda straffområdena. Vi hade nog 6-7 frilägen som vi borde kunnat göra mer mål på, en kanonnick i ribban (Hanna), ett stenhårt skott i ribban ner på mållinjen (kanske inne) av Kujtese och flera bra skott både på mål och precis utanför.

Riktigt bra start för VIF-B som under vintern/våren slitit hårt för att göra en bättre säsong än 2017. Så här långt är det en härlig utvecklingskurva på ALLA. Skulle väl kunna önska i denna match några mindre offsidelöpningar och lite mer säkert bollrull, annars är ledarna mycket nöjda med insatsen.

Laget

Kicki