Rosenfors IK (9-m)

Matchnummer: 142302006
VIF C vände och vann efter en stark 2a halva
2018-05-02 23:59
Lollo satte en grym frispark i krysset från 20 meter, inte illa och snyggt värre var det.

Underläge med 1-0 vändes till 1-2 ledning men sen hade vi en dålig period i slutet av 1a där två hörnor resulterade i två hemmamål, viket innebar 3-2 till Rosenfors i paus.

Vi snackade allvar i paus, ATTITYD är viktigast av allt, vinn tillbaka bollen så snabbt som möjligt, första tjej in i press.

Vi tog order snabbt och uppflyttet av Thea Ring till innermittfältet gav en energiboost för laget, hon vann boll och hade enkla bra val av passningar fram till ymf eller forwards, bra Thea

Vi fick den glädje och energi som behövs för att vinna en jämn match. All heder till alla 13 i truppen som gjorde detta möjligt. Slutresultat 3-5 till VIF

Rosenfors var duktiga och rejäla i vad det företog sig på planen, de kommer ställa till förtret för många lag i år.

Vår inledning på matchen var som åskådare, vi var långt från situationerna och var fega både i löpningar med boll som utan.

Vi jobbade oss in och tog över och gjorde då 1-1 Molly efter skott av Stina. 1-2 vi rullar upp på högersidan där Molly smyger sig upp och rullar lätt in 1-2. Både kvittering och ledningsmål av RIK var efter högerhörnor där vi agerade lättsamt och utan fokus, 2-2 och 3-2 satte myror i byxorna på VIF-laget

Vi trodde tydligen att det gick bra, men icke sa Nicke, vi var tveksamma till mycket vi gjorde och ett formtoppat RIK hade fullt satsning framåt som fokus att jobba med.

I 2a gör vi grovjobbet över hela planen som verkligen ledde till att vi bröt många RIK-anfall.

3-3 Stina K-B stöter in Mollys fina inlägg från höger.

3-4 Stina K-B igen efter en långrush som var upp mot 80meter med boll förbi 4 försvarare innan hon säkert kunde rulla in vinnarbollen.

3-5 Lollo punkterar matchen med ett ruggigt snygg och välplacerad frispark i krysset drygt 20 m från mål

Idag var alla ruggigt bra i 2a, första drar vi streck över. ATTITYD är viktigt, extra plus och tack till Thea som gick in och ägde mittplanen i 2a.

Nu tränar vi imorgon torsdag 17.30, viktigt att vara fräscha i huvud och ben inför kommande utmaningar

laget

Ellen

Thea     Edith Hilda   Tilda J