Onsala BK
Vimmerby IF4 - 1Onsala BK

Matchstart:lör 05 maj, 14:00
Plats:Skobes Arena
Övertygande seger för Dam mot Onsala. Uppdat.
2018-05-05 21:03
Glada målskyttar flyger mot nya mål
Vilket spel och vilken energi i 1a men det va i 2a som målen kom

1-1 i paus efter VIF tagit ledningen genom forcerat vänsterskott av Alicia Strand
Kvittering på straff kom olägligt precis innan
 paus

Byte i paus så Natalie Johansson gjorde 2-1 redan vid sin första bolltouch. Snacka om dröminhopp

Sedan kom de sista två målen sista 15 min.
Vem målade ? Jo Natta Johansson båda, efter sista målet valde lagledningen att ta ut Natta för att inte riskera återfall på skadade baksidan lår

Grym seger av VIF Dam, nu är vi inne i ”flowet”
Och vill gärna fortsätta på fen inslagna vägen

Ser stabilt ich gediget ut över hela laget
Matchens första superheta målchans kom i min  18 då Onsalas nr 9, som var ruggigt snabb, kom igenom på en perfekt slagen djupledsboll, men Sofie gjorde en fin benparad, den var riktigt viktigt för matchutgången kändes det som..
I min 30 hade vi kanonläge att sätta ettan efter härlig cross av Alle över till Strömdahl som matar in ett riktigt bra inlägg som Greta möte perfekt men träffen tar i stolpen och rakt ut till målvakt. Synd/Otur.
1-0 min 42 Bra hörna av Malin , Kajsa bra skott, retur som Alle rakar in 1-0 och det kändes ganska rättvist.
1-1 min 44. Onsala får straff, inget att säga om. Säkert placerad..
naturligtvis jobbigt att släppa in mål så tätt på vårt ledningsmål och så nära paus.
Vi är dock så proffsiga så vi bryr oss inte, bra snack i paus där detaljer diskuteras och full koncentration och en höjning av alla på 10-20% så har vi en trea inom räckhåll.
Byte i paus - Kajsa har jobbat hårt första 45 och ersätts av en rätt sugen Natta.
2-1 min 46 Strömdahl sticker ner den på djupet, Natta kliver på och kommer först och placerar in den, vilken skön comeback!!!
min 50. Visst borde vi fått straff när Natta kommer runt på kanten och dras ner i straffområdet?????????????
Vi visste de var svaijiga efter insläppta mål , så vi öste på bra nu.
Hanna in def mitt, Greta ut. Ett byte för att bromsa ner Onsalas jakt på kvittering.
3-1 Min 80 Natta kommer runt på kanten, målis räddar första skottet, back tar andra skottet men sen kan de inte stå i mot när Natta möljer in bollen..
4-1 min 80 ca. Natta gör HATTRICK!!! Härligt. Matchen punkterad!!
min 81 Natta ut Andrea in.
Min 85 Andrea gör en underbar tvåfotare utanför straffområdet tar med sig bollen och placerar in bollen på bortre gaveln. Domarna anser dock att bollen tar stolpen, vi och de som står nere vi kortlinjen tycker bollen är inne minst 10 cm, tar alltså i hjulramen innanför stolpen. Skit!! Hade varit underbart att få straffen och detta mål godkänt.....
Men 4-1 ÄR RIKTIGT BRA!
Att fotboll är ett lagspel har VIF Dam anno 2018 verkligen fattat och alla kvitterar ut ett fint betyg idag. Nattas 3 baljor i comebacken är helt klart värt några extra ryggdunkningar!!
Nu laddar vi får en bra söndag med B-match mot Åseda kl 14.00 på Skobes Arena!