IF Eksjö Fotboll U

Matchnummer: 142202019
3-3 för B borta!
2018-05-14 22:41
Eksjö började i rasande fart och tog ledningen efter en fin soloprestation redan i min 2.  Min 16 Jobbar Hanna och Andrea fram bollen till Rosen som sätter 1-1. 3 min senare serverar Sara en djupledsboll, vem dyker upp i en tajmad löpning? Stina 1-2. 2-2 kommer efter en bra slagen Eksjöhörna. Med en kvart kvar tar VIF ledningen igen, denna gång efter ett mönsteranfall med Kajsa, Stina sist på bollen innan Rosen drar in den, riktigt snyggt hela vägen. 3-3 bjuder vi på lite enkelt...
Sett till 90 min var det kanske rättvist, vi var i denna match inte helt komfortabla med naturgräset där bollen flertalet gånger inte ville våran väg. Vi var också i många moment lite för svaga i boxspelet, både offensiva och eget,
Vi gjorde vad vi kunde men kändes lite lojt ibland och inte riktigt taggat. men det är poäng med hem och vi har fortfarande inte förlorat i serien.
Sara Green var nog den som var nyttigast idag. nu laddar vi för ny kamp på fredag kväll, Innan dess träning tis & tors..