Vimmerby IF B

Matchnummer: 142202039
Ny seger för Dam B!
2018-06-10 18:44
Sofie räddade oss mot sin moderklubb och hade inför matchen köpt lite bra studentprylar i en butik som tränaren inte gillade !!
Återigen en het match på ceos, 28 grader, som tur var fläktade det lite idag. Båda lagen är bra div 3 lag och bjöd på blandsaft i dag! Till slut hittade Molly Levin en bra genomstickare till Stina K-B som rutinerat rundar målis och bredsidar in bollen i 86:e minuten. 1-0 segern innebär att VIF B hakar på lagen på övre halvan!
Blandsaft? Jo så var VIF idag. stundtals riktigt bra riv och jobb och ibland väldigt lojt och tråkigt. Precis som man råkar blanda saft som ska spädas 1*4, och man kör 1*8 istället, då jordgubbssaften blir lite blek och smakar inte så bra.

Tjust skapade lite fler chanser men inte så värst många superheta. Presspelet vi pratade om innan funkade ganska bra när alla tog jobbet och överlät ytor eller ansvar till någon kompis. skulle önska lite mer spelvändingar för att få till lite mer ytor att spela på. VIF skapade ett fåtal målchanser på 90 min men vi försökte iaf..Spelet böljade mellan målburarna med oftast VIF:are som var lite hetare. Spelet ute på planen var det nog fördel VIF tycker vi, utom i de perioder vi inte jobbade TILLSAMMANS. Vi blev lite mer varierade i vårt spel i andra men hade svårt att komma förbi Tjust rutinerade och duktiga backar.

I min 86 får Molly en fin boll på sin högerkant, hon tar med den in i ny yta och hittar en smart boll in till Stina K-B som med stor kyla hanterar smörpasset perfekt.. 1-0 står sig ända till slutsignalen lyder.

VIF plussar:
  • Sofie i målet, som var skicklig med de lilla hon fick rädda och riktigt bra i styrspelet och på fötterna
  • Linnea Friberg många plus.
  • Molly Levis gav laget energi när hon kom in och rev i gång gänget med sina löpningar. Kul och se!
B har efter 7 omgångar dragit in  11 pinnar och hänger på lagen på övre halvan, vilken skillnad mot förra säsongen, riktigt bra jobbat tjejer!!
Nä, man måste vara koncentrerad hela tiden när man blandar jordgubbssaft- då blir det bland det godaste som finns.