IF Eksjö Fotboll
Vimmerby IF5 - 0IF Eksjö Fotboll

Matchstart:ons 20 juni, 19:00
Plats:Skobes Arena
Tack alla ni som såg oss i derbykrossen!
2018-06-20 22:05
Söderlund fick pris som bästa hemmaspelare!
Smålandsderbyt i damettan var inte så spännande, men mycket underhållande. Hoppas verkligen alla de 365 som kom och hejade på oss i regnet kommer tillbaka i höst. Tack för att ni kom, och välkomna tillbaka när vi Bullerby-Cup lördagen möter IFK Norrköping kl 19:30!
VIF vann med klara 5-0 (1-0)
Vi ledare var lite nervösa för att vi skulle underskatta tabelljumbon Eksjö, men efter 15-20 minuter kände vi oss rätt lugna. Tjejerna jobbade på som vanligt. Vi hade tidigt ett bra tryck och Eksjö kändes lite tunna framåt. Trots detta fick Söder agera med en brutalt snygg glidbrytningen inne i straffområdet efter onödigt bolltapp på egen planhalva. Vi skapade inte så mycket första 20, men sista 25 borde vi kanske avgjort matchen med 2-3 baljor. Ösregn och blåst, gilla läget! Men ettan kom, det var en tidsfråga, Malin E hörna på bortre där Hanna nickar i ribban och Rosen forcerar in returen. RÄTTVIST. Vi har bud på mer men resultatet står sig halvleken ut.

Andra börjar som hela första såg ut, massivt övertag för VIF. Målen kommer, bara jobba på.
Min 51 2-0  Natta hörna. Söder möter vid straffpunkten och sätter sin halvvolly (nästan en mittbena på målis) KLASSMÅL!
Min 63 inbytte Blidfors bra djupledsboll på Anna, kommer runt och slår ett perfekt inlägg som Natta möter på ett tillslag 3-0
Min 73 Natta tar sig in straffområdet och bredsidar in bollen iskallt. 4-0
Min 86 Anna snurrar i straffområdet och drar på sig 2-3 försvarare, släpper bollen till Hanna som drar in den vid stolpen 5-0.
Övrigt:
Greta kanonskott i stolpen.
Greta varning för protest efter att få frispark mot sig vid en helt ärlig duell, efter detta ytterligare en varning och lindrig  utvisning .
Söder utsedd till bästa hemmaspelare, vi kan bara hålla med.
Vi har matchen under 100% kontroll från min 1-95.
Vi fortsätter jobba hårt tillsammans trots att matchen är avgjord efter 50 min.
Vi gör 4 byten och tappar inget, varken i energi eller kvalite. Härligt.
I och med denna omgång vänder serien. Alla lag spelar dock en match till innan uppehållet. Vi kan konstatera att det är fyra lag som ryckt i tabellen och VIF gänget är ett av dessa!
HÄRIGT!!
Vi glädjs åt detta hela midsommarhelgen, iaf tom söndag, träning för hela truppen och laddning för HFK A - VIF B på måndag!!