Mariestads BoIS FF

Plats:Lekevi
Torsk i Mariestad!
2018-06-30 19:10

Vi försöker och gnor på men idag räckte det inte. Detta trots ledning 0-1, trots att vi hämtar upp 2-1 underläge, men idag vad det inte medstuds för oss.

Stryk 3-2 efter ledningsmålet kom i 85min.

Vi är det mer spelande laget från start och har många fina vägvinnade kombinationer och ser stabila ut. Hårt jobb, men utan att glänsa. Vi märker tidigt att BOIS spelar mycket långa bollar på 35:an och vi löser detta utomordentligt. Känns som om en seger borde kunna finnas inom räckhåll.

0-1  Natta kanonskott efter 31 min, Anna skarvar fram bollen

1-1  Efter motlägg mitt på egen planhalva friställer deras nr 35, planens bästa spelare gör inget misstag. Min 43…Otroligt jobbigt då vi känner att vi har  bra kontroll och känner oss spelförande med bra kombinationer.

Snack i paus om att fortsätta jobba, men lite hårdare. Lite mer tålamod!

Vi är det mer rullande laget även i andra.  Marietsad spelar på sina styrkor, dvs nr 35. Mycket kontringsfotboll. Och de gör det bra  och hotar oss utan att skapa farliga chanser. De har faktiskt inte mycket mer än 3-4 lägen på 90, och vi kanske 8-10.

2-1 efter att vi har inkast mitt på vår planhalva, första touchen studsar galet och vips är det målchans för…..nr 35 Louise de Young….MÅL och klockan står på 68 min. 3 backslinje, gå för poäng.

2-2 i 77, snyggt inlägg mot första ytan där Anna k kommer precis före målvakt. Bra!

Vi fortsätter med 3 backlinje och går för seger. Alle nästan före målis på en djupledsboll och nära att komma till bra chanser.

85 min, hörna M BOIS. Dyker ner på första stolpen, och med knappt styrfart rullar den retligt in.

3-2..

Stina är igenom i min 88, hårt uppvaktad går hennes avslut precis utanför.

Julia spelade YB/YM  i 45 (ut Lundberg)

Friberg YB i nästan 25 ( ut Andrea)

Stina FW i 19 min (ut Engström)

Kurtan och Thea fick tyvärr ingen speltid idag!

Andra förlusten mot Maristads BOIS FF är ett faktum. De passar inte oss, det är tydligt.

Vi gör inegn dålig match, ingen kanon heller. Ingen faller ur ramen,alla försöker och gör å gott de kan. Vi jobbar tillsammans och idag kan vi inte prestera tillräckligt bra för att vinna matchen helt enkelt.

I morgon spela Norrköping – Bergdalen. Där bör väl IFK vinna och isf är vi kvar som 3:a, annars går Bergdalen om oss. Vi tar alltså sommarvila som 3 eller 4:a.

HELT OK!