IFK Norrköping FK

2-2 inför storpublik på lördagskvällen
2018-07-28 22:41
Bild från DV när VIF kvitterat
De blev en mycket jämn och väldigt trevlig toppmatch  i div 1 inför över 700 personer på Skobes Arena under lördagskvällen. Domaren Kjell Edvardsson var mycket bra och höll en perfekt nivå på toppmatchen tillsammans med sina alerta AD:s Mats Jonsson och Mikael Fransson. En bra match består faktiskt av  2 bra lag och en bra domartrio!
TILLSAMMANS IF - IFK Norrköping slutade alltså 2-2 ( 0-0).
Tillsammans gjorde Vimmerby IF dam en stundtals bländande insats, varvat med en mycket hög arbetskapacitet. I första halvlek var det VIF som hade ett litet kommando och fick till precis sådana spelkombinationer man vill. I andra var det mer kamp men fortfarande väldigt högt tempo och många härliga dueller.
Ända smolket i i glädjebägaren denna kväll var lagens båda spelare som fick bäras ut på bår, VIFs Malin Ensgtröm hoppas vi är tillbaka om 1-2 veckor, knät hoppade lite ur led säger hon. Vad statusen på IFK spelaren vet vi ej, hoppas också hon är tillbaka snart igen!
VIF:s tränare Håkan Ericsson är mycket nöjd med sitt lags insats säger han, samtidigt är han lite missnöjd och tycker att laget är värda 3 pinnar sett till 97 min slit och kampvilja. Faktum är att matchen skulle faktiskt kunnat slutat hur som, IFK hade bla en frispark insida stolpe och även VIF hade bra lägen så kanske det var rättvist med delad poäng, VIF dam har pratat mycket om att jobba tillsammans och ta ansvar för sin uppgift och inte lämna över jobb som man kan göra själv, ikväll check på alla punkter! Laget visar att serien är jämn och att VIF Dam kan matcha ALLA lag i serien , även i höst!!!

1-0 Natta slår frispark som målv tippar i ribban, Milton bredsidar in returer, (min 46)
1-1 49 min
2-2 Natta straff efter att själv blivit ner dragen.
Ingen spelare stack ut enligt Ericsson, den här matchen gör vi tillsammans, och vi gör det fantastiskt bra,  avslutar han.

Hemsidans skribent, och troligen publiken också, hoppas att laget fortsätter att ta jobbet tillsammans efter denna fina start på höstsäsongen!