Onsala BK

Aj som ...
2018-08-18 16:34

Onsala - VIF 5-1 (2-1)

Tuff match det visste vi. Återigen kändes det bra på uppvärmning och bra känsla. Tyvärr, återigen två ganska tidiga baklänges mål och rejäl uppförsbacke. Trots reducering ( Natti Milton nick hörna) i slutet av första lyckades vi inte komma i närheten av poäng. Stryk 5-1 efter att Onsala fick 3-1 i början av andra och matchen var körd för bortalaget.

Vi är inte alls så heta och så arbetsvilliga/offervilliga som i våras, tyvärr. Ett ansvar vi ledare och spelare TILLSAMMANS verkligen får ta tag i. NU!

Vi kommer återigen inte upp i nivå, spelmässigt är de inte bättre än oss, målchans mässigt är det 7-7 i målchanser, men deras avslut är kliniska och några med lite tur andra med skicklighet, våra nickar/avslut smet precis utanför eller mitt på en duktig målvakt, otur/oflyt från vår sida. Vi gör det bara nästan bra, nästan snabba upp i press, nästan heta i duellerna, nästan först på boll nr 1 och 2 osv….Vi har alla lite att fundera på inför nästa match. Det är inte de andra i laget som det är fel på, vi tillsammans ska lösa detta precis som vi gjorde under våren. Vi ska inte analysera för mycket , vi visste det var 3 skittuffa matcher i inledningen och att det blir en aptuff höst med många ”vårspelare” som inte kan medverka under hösten.

Vi gillar läget, taggar extra i veckans träningar och ska ta en gruvlig revansch hemma mot Nittorp.

Ingen i VIF-laget förtjänar plus, vi kan mer.

7 min 1-0 halvkort inspark i motvind fångas upp och friställer anfaller som lobbar in bollen.

25 mi, 2-0exakt samma som 1-0, bollen in precis under ribban. Precis innan hade vi riktigt bra nick precis utanför.

40 Hörna N2-1 Natta, Natti nick i första krysset.

42 bra VIf skott

44 Strömdahl bra inspel, nära att vi hinner först.

56 3-1 frispark som går in precis under ribban

60 Nära Natta frispark, Hanna bra nick precis på målis.

62 Andrea Ut, Kurtan in. Natta ner som ym.

70 4-1 Matchen punkterad, stenhårt skott upp i nätaket i första stoplen.

72 Natta ut, Julia in

75 Blida ut, Stina in

88 5-1 långskott in under ribban.