Åseda IF

Plats:Stena Parken
Matchnummer: 142202057
2018-08-19 20:58
Matchavgörande insatser av Moa (drömskott), Stina (friläge) och Kicki (stabil och rätt placerad)

Åseda borta är inte att leka med, tunga att möta och när sen planen är både regnhal och ojämn blir förutsättningarna för att lira fin fotboll desto svårare.

Vi försökte och gjorde det emellanåt bra, blev dock mycket kamp på mittplanen där Åseda var vassast i nickduellarna, men vi redde snabbt ut deras övertag genom att vara spelbegåvade och rappa in i nästa duell.

Alla tjejer försökte verkligen och i de fasta situationerna bakåt till var vi klockrena och mycket fokuserade, där fick fanns det bara beröm att dela ut.

De rann igenom i två frilägen första 20 min. där Kicki får se bollen rulla in försmädligt vid första läget 1-0, men andra parerar hon fint, sen kom ÅIF inte i några fler bra lägen mer än vid fasta. Vi föll bra på tillslag efter dessa två incidenter och fick med det bort deras djupledsspel.

1-1 vi spelar bra på vår vänstersida där bollen rullas ut till ymf Kajsa som gör sin tjej och springer ner och slår in ett hårt inspel efter backen som Stina är först på och kan sen rulla in bollen i öppet mål.

2-1 med ca 8 kvar av 1a frispark från vänster som deras skytt trär upp i bortre krysset, Kicki är på bollen men den går ändå in

Kujtese som just bytt med Norbro säger att nu ska vi fasen få in en boll innan paus, Nypa som gått ner från ymf till vänsterback hörde orden, bryter ett uppspel passerar en spelare och drar till med vänstern från 35 m och bollen skjuter som en kanon ner vid målvaktens stolprot, härligt ett drömmål som gav oss extra energi.

Paus och snack om att försöka vinna duellerna efter deras ideliga långa insparkar och utsparkar, Molly och Julia byter position, vi fick effekt direkt, Molly vann mycket boll i mitten och Julia lugn och trygg med bollen på sin högerkant.

Vi skapar lägen genom bra spel där Norbro är igenom och även Stina flera gånger, antingen räddade deras duktige mv som var långt ute och skar av vinklarna eller så smet bollen precis utanför stolpuslingen.

Visst hade det varit kul att vinna men ibland rullar inte bollen helt vår väg, så sett ur rättvisesynpunkt kunde vi vunnit eller så kunde nåt av Åsedas alla fasta situationer gett utdelning.

Vi krigar på bra och viker inte en tum i någon duell på någon spelare av de 14 som var med. Vi hade som mål att alla skulle komma upp i sin normala standard och utnyttja sin spetskunskaper, det sista blev svårt mht till regn och planens beskaffenhet. Vi ledare är nöjda med laget och spelarna.

Kicki

Thea    Elin     Friberg    Lollo

Kajsa   Brendah Julia     Nypa

Stina   Kujtese

avbytare Molly spelade 68 min, Hilda Ingvarsson 68 min, Norbro 65 min

nu ny go träningsvecka så kör vi hemmamatch A lördag Nittorp, hemmamatch B söndag Eksjö och bortamatch C måndag VFF.