IFK Värnamo

Matchstart:lör 01 september, 15:00
Plats:Finnvedsvallen
Matchnummer: 000224100
Stryk 5-1 mot Värnamo men....
2018-09-01 18:58
Stinas målform håller i sig. Idag första A målet!!!

Nya tag, vi är inte gänget som gräver ner oss. Visst svider en 5-1 förlust men så mycket bättre var inte Värnamo, de vinner fullt rättvist men vi måste ha med oss att det står 2-1 i matchminut 80, och att vi verkligen försöker gå för det, vi ska ändå vara lite stolta att vi vågar gå för det. Grattis Stina KB till ditt första A-lagsmål!!

Nu full laddning för ny vecka och ny kamp i helgen. Lite glädje i bussen hem, för vi många resultat gick vår väg.

Hm, ett tidigt baklängesmål, hade aldrig hänt i våras. Men nu hände det igen, efter 10 min frispelas Mona Chahrour 1-0. Planens bästa spelare visade det sig…IFK började bättre än oss, helt klart men efter 20-25 började vi jobba oss in i matchen. Hade några bra halvlägen. Kändes helt Ok i paus ändå, men det behövdes ett lyft, annars blir det inga poäng.

Vi började andra bättre, var helt klart mer med i matchen. Kändes som om vi skulle jobba oss till poäng! 66 min kalldusch, Mona dribblar och vrider och fintar och kommer till avslut 2-0. Mycket snygg soloprestation…Vi går med 20 min kvar ner på 3 backlinje, en chansning såklart men vi på bänken tyckte vi skulle ge det en rejäl chans.

2-1 kom snabbt, Sofie gör en jätteutspark, studs , Stina drar med den på djupet och löper förbi backar, fri gör Stina ett snyggt Stina på på klassikst Stina vis. 2-1.

Vi fortsätter med 3-backslinje och har bra tryck, vi har några halvchanser, kändes bra, vi går för det och skönt med viljan.

Sedan var det slut på det roliga, min 80 snabbomställning på kanten, och där finns det ju givetvis ytor när man kör med 3 backs.  Inspel snett inåt bakåt 3-1. 2 min senare när vi fortsätter gå för det…4-1 och på tilläggstid för de 5-1.

Skitsamma att vi släpper in mål när vi försöker satsa framåt sista 10. Vi vill inte vara fega, sen ser det kanske inte bra ut med 5-1, men vi som var där vet att det inte speglar matchbilden, även om Värnamo vinner rättvist. Alle fick rosor som pris för bästa bortaspelare. Kul. I skugga på våra yngre spelare som fått chansen när det saknas så mycket folk, det gjord ett gediget jobb och jobbade hårt för laget. Men tillsammans får vi inte till det räckligt bra för att vinna. Men vi försöker, det är bra, nästa match lyfter vi oss lite till. ALLT I EGNA HÄNDER FORTFARANDE 😊  😊 , vilket känns riktigt skönt!

Vi jobbar på i veckan och laddar fullt. Många resultat gick vår väg och vi ligger fortfarande 6 pinnar ner till strecket. Ny vecka, nya utmaningar!