Vimmerby IF C

Matchstart:lör 01 september, 11:00
Plats:Ceosvallen
Matchnummer: 142302067
Stolta ledare tackar sina spelare i C
2018-09-01 20:19

Överlägsna serieledarna Holsby SK med 12 raka segrar och 95-2 i målskillnad kunde vi inte mäta oss mot, men oj oj va vi stred och jagade på. Trots skador under matchen och många spelare borta av skilda anledningar gav vi allt i alla dueller, inga gamnackar eller tjurskallar här inte. Inte ett och annat feldomslut störde oss, för vi ville verkligen göra bra ifrån oss.

0-3 i paus vilket vi höll långt in i 2a innan HSK kunde näta två gånger om på slutet, vilket innebar 0-5 på tavlan. Inget att säga nåt om Thilda i målet räddade massor av skott och utrusningar. I backlinjen var vi som lejon där Elin Borgstrand var en som gick i bräschen och tog stort ansvar med gott stöd av Lind-Jossan-Hilda S och Klara från 04orna (bra debut).

På mitten var det mycket spring för där fanns de bästa motståndarna, Molly var överallt och vann dueller och slet sönder många anfall, detta med stor hjälp av Jessie-Tindra-Edith (innan hon fick en fotledsskada precis innan paus) samt Sandra från O4:orna (också bra debut). Längst fram blev Kajsa o Julia H-S isolorade men deltog hejdlöst mycket i defensivjobbet. wow

Nu får vi ny vecka för C med:

- träning måndag

- en tisdag med eget fyspass på egenhand

- onsdag match borta mot Vetlanda, avresa 16.40

- träning torsdag

- men en helg utan match

tack för idag, ni gjorde alla oss ledare stolta över lagmoralen, attityden och det oerhörda jobbet på planen.