Tranås FF/Torpa AIS B

Matchnummer: 142202067
Dam B fick vända hem med 0 poäng
2018-09-02 20:46

Tranås/Torpa som gett sig fasen på att hänga kvar i div 3 med sitt B-lag kunde vi inte ro på, vi krigade bra och hade många fina anfall. deras mål kom dock psykologiskt fel:

min 5 lite snöpligt när vi trodde vi hade koll vid 1a stolpen

min 51efter hörna, vi va lite tafatta där

min 69 klar offside, där gick luften ur oss lite

fram till 70 min hade vi gjort det jättebra, efter en tuff inledning då vi fick försvara oss 99% av tiden fick vi efter 12-13 minuter mer tag på deras anfall och kunde starta egna, vi hade många fina genombrott men något mål fick vi inte till under denna period. Vi sa att vi skulle fortsätta på inslagna vägen även i 2 och det gjorde vi trots mental tungt med 2-0 redan efter 5-6  min i 2a.

Matchen slutade 5-0 efter två sena mål av hemmalaget

Deras lag som i våras fick stryk nästintill alla matcher har nu repat mot och med stöttning av 4 bra A-spelare varje omgång så blir utfallet riktigt bra för Tranås, de kommer lätt rädda sitt kontrakt där.

Vi själva ska trots resultatet se med tillförsikt på framtiden, vi vet att vi kan spela bra boll, kan vi bara orka göra det där lilla sista framför motståndarmålet och få in bollen lite enkelt så blir matcherna på ett helt annat sätt.

Ny vecka och ny match söndag hemma mot svårspelade Hultsjö som är ett tungt lag att möta.

idag stora plus till alla 13 men ska nån nämnas så är det lagkapten Julia Rosin som var kreativ och även bollvinnande på mitten, hon fick också sitt första gula kort i hela sin spelarkarriär för en liten tröjdragning, fy på dig Julia........på vb fanns Maja Allvin som gjorde sin bästa match för året. Inhopparen Tilda Johansson överraskade med moget spel som forward med flera riktigt bra mottagningar och pass. Blidfors var ryggraden i vår defensiv, men vi vill ändå höja kollektivet vi gjorde allt med stort hjärta idag och det syntes att vi gillar att lira boll.

Ellen

Thea - Hilda S - Borgstrand - Maja