vs

Plats:Södra Vi Sporthall
VIF Dam ett steg närmare DMslutspelet
2018-11-24 19:20
Alica firade med publiken och Vilmer efter segern och sitt mål mot Hultsjö

VIF har gjort två bra matcher i första omgången av Östra gruppen av Futsal DM, första matchen mot Färjestaden blev giganternas utmaning, dessa två lag har i många år varit Smålands bästa futsallag, allt jämnt, tufft, välspelet och målsnålt.

Blev inget annorlunda denna gång 2 x 20 där VIF valde en defensiv box för störa dem och hålla dem borta från vårt mål, det gick riktigt bra, vi erövrade bollen flertalet gånger och kontrade och hade nog 5-6 vassa lägen bla nåt friläge men vi kunde inte överlista fd HFKaren Jossan Lönni Fgoifmålet. Ölänningarna skapade kanske 2-3 lägen plus en frispark som letade sig in i nät förbi en annars storspelande Elin Ryd.

Andra matchen blev mot div 3-segraren Hultsjö Atom, där vi spelade runt på hela manskapet hela matchtiden ut och var överlägsna frånminut ett. Deras mv var riktigt duktig och höll siffrorna nere, men 6-0 speglar vår överlägsenhet. Deras tränare tackade för uppvisningen och deras mv som vi gratulerade till en jättematch sa att detta var den svettigaste och jobbigaste match hon nånsin spelet....dessa uttalanden speglar hur bra vi var. Målen ramlade in jämn takt och alla var riktigt snygga antingen fina kombinationer eller riktigare rökare i nät. Mål av Natta Johansson 2, Hanna Ericsson, Anna Karlsson, Alicia Strand. Natti Milton, Moa Torstensson.

laget:

Elin Ryd