Vimmerby IF B (D3)
Emmaboda IS B (D3)
Vimmerby IF B (D3)1 - 0Emmaboda IS B (D3)

Matchstart:lör 02 mars, 10:00
Plats:Skobes Arena, konstgräs
B-laget vann sin premiär!
2019-03-03 12:06

I lördags spelade VIF B son premiär mot ett annat div 3 lag nämligen Emmaboda IS. Det blev en stabil insats och en stabil seger med 1-0. Målskytt Wilma Hjelm med 30 min spelade. Första halvlek var det klar VIF dominans i medvinden och vi spelade precis så vi vill spela. Bra tankar i såväl försvar som anfall.

I andra blev matchen betydligt jämnare och med lite sämre energi från båda lagen men EIS hade svårt att komma till avslut mot ett bra försvarande VIF.

Så en mycket väl genomförd första, lite svajigare insats i andra men klart godkänd premiär.