Västerviks Damfotboll

Stryk i premiären.
2019-04-18 16:50

Stryk med 4-0 ( 3-0).

Hade vi spelat i andra halvlek som i första hade det blivit andra siffror men VVIK vinner rättvist för de ville betydligt mer än oss och var villiga att löpa mer än oss! Vi tar nya tag och laddar redan nu för hemmapremiären 28/4 mot Tranås/Torpa!

Första 10 var vi grymma, rullade och fixade.

Kalldusch i min 10. VFF kontrar och inne i straffområdet på väg ner mot kortlinjen krokas deras spelare upp av en hemjobbande forvard, Straff. Ellen går åt rätt håll men den går in i alla fall. GAMNACKAR och VFF utnyttjade vår passivitet resten av halvleken och får ytterligare två mål.

Vi var inte bra en och en, då blir lagdelarna inte heller bra.

Mer vilja och mera glöd efterlyses till andra halvlek.

Annan vilja i andra där matchen är helt jämn, kanske lite övertag till oss.

Vi har hörna i stolpen som sedan räddas 2 ggr på mållinjen. Ett mål som bortdömdes för hands. Samt ytterligare några bra lägen och VFF är farliga på hörnor som de får ett par stycken.

Sammanfattning:

Match är 90 min och det gäller att vara med och koncentrerade hela tiden. Alla måste jobba hårt och göra sitt absolut bästa i varje moment. Ingen är bättre eller viktigare än någon annan. Tillsammans vinner och förlorar vi!