Vimmerby IF B

Matchnummer: 142202025
Kanonmatch men förlust!
2019-05-19 19:43
Topplaget Nässjö FF var skärrade, VIF B gjorde en mycket bra match och hade energi och fullgas ikväll. 0-0 paus, 0-0 med 15 kvar. Mer kraft framåt för VIF som gick för seger. Med 5 min kvar hade VIF haft några riktigt bra lägen. 2 snabba omställningar mitt i VIF pressen sista 5 minuterna avgjorde tyvärr matchen till gästernas fördel. Inre alls rättvist, men VIF tar med sig massor positiva vibbar framåt.
Första halvlek var mycket kamp och mycket spel på mittplanen. Nässjö tvingar Ellen till endast 2 ingrepp av klass, en hörna som Ellen boxar bort vid första stolpen. Och en djupledsboll som Ellen var blixtsnabbt ute på och sög in. VIF Hade inga superheta lägen i första men bra koll på matchen och VIFs kämpa anda var lysande. Andra började VIF ledarna kände att laget hade bra koll på Nässjö som inte skapade någonting framåt i andra, halvchanse skapades med jämna mellanrum, plus några riktigt heta.  3 backslinje sista 15 och slita för seger. Bra fart och halvchanser skapades...Men mitt i VIFs press med 5 min kvar fick Nässjö en fin omställning och kommer till bra avslut, i nät. VIF fortsätter jobba hårt för kvittering, men i 90:e kommer även 2;an på deras andra chans i andra..Resultat mässigt jättetufft och inte alls rättvist.
Men Vi har riktigt mycket att ta med oss, fart, vilja, energi, maxlöpningar osv..Årets bästa lagprestation denna säsong, härligt att se och lovar gott, så här bra är vi när vi alla jobbar TILLSAMMANS.