hm
hmvsVimmerby Idrottsförening

Matchstart:mån 20 maj, 19:00
Plats:Övrig plats
VIF dam C vände och vann
2019-05-20 23:26
VIF dam C vann måndagens bortamatch mot HIS MAIS med 2-1 efter underläge 0-1 i paus. I en jämn match drog VIF det längsta strået och lyckades vinna.

Härlig seger mot Mariannelund

Vif dam c vände och vann mot HIS MAIS efter underläge med ett noll i paus. Men det satt hårt åt...

Vi startar matchen lite trevande och känner lite på motståndarna som direkt sätter ett par djupledsbollar mot vår backlinje som vi tillsammans reder upp genom att vara på hugget i duellerna och alltid ha understöd när vi ska bryta bollen.

Vi äter oss långsamt in i matchen och hittar igång med lite spel men vi hamnar tyvärr lite för långt från målet för att skapa de riktiga chanserna, vi har ett par långskott som smiter utanför och ett som tar i ribban. Efter ca 25 minuter kommer Johanna in på topp med ordern att springa i djupled, i samma veva går Mollan G ner på innermittfältet och Mollan L ner som mittback. Helt plötsligt lossnar allt vi får mera djupledsspel genom att Johanna, Jessie och Minea får fler bollar att springa på. Johanna skapar ett friläge efter inkast på egen planhalva, tyvärr studsar bollen till i skottögonblicket och chansen är borta.

Ett par minuter senare väggar vi oss igenom till ytterligare ett friläge, denna gång är det Svea som ska lägga in bollen men en back hinner mellan och bryter i skottögonblicket. Vi skapar ytterligare en fin chans när mollan G får på en bra träff som går hårt i ribban. I slutet på halvleken drar vi på oss en frispark som Mariannelund gör 1-0 på.

Vi känner ändå att vi kan vända på matchen och bestämmer i paus att vi ska försöka öka farten ytterligare. Sagt och gjort. Vi förlägger spelet på offensiv planhalva och får utdelning när Johanna får bollen och med ett snabbt skott sätter den intill stolpen.

Fem minuter senare är det dags igen. Denna gång är det Svea som efter fint växelspel sätter bollen intill samma stolpe.

Efter detta tuggar sig HIS MAIS in i matchen igen och vi har svårt att få tag och hålla i bollen. Dags att kasta in esset som vi sparat i rockärmen. Gittan kommer in lugnar ner spelet och ger oss lite lugn med bollen- Tillsammans reder vi ut de sista tjugo minuterna utan att Mariannelund lyckas skapa några speciellt farliga målchanser.

Beröm återigen till hela laget. Vi visar gång på gång att när vi jobbar tillsammans så är vi starka. Ett extraplus till Jessie för hennes outtröttliga slit på kanten.