Vimmerby IF C (9-m)
Södra Vi IF (9-m)
Vimmerby IF C (9-m)13 - 0Södra Vi IF (9-m)

Matchstart:fre 24 maj, 19:00
Plats:Ceosvallen
Nio olika målskyttar i segermatchen mot Södra Vi
2019-05-25 10:50

Svea , Minea , Molly G, Johanna, Jessie, Nelly, Hilda, Alicia, Sandra. Där har vi målskyttarna i matchen. En match som vi äger från början till slut och varenda spelare bidrar offensivt, från vår stabila målvakt backlinje till våra forwards.

Fredagskväll och derby mot Södra Vi, som vanligt ett glatt gäng som samlades för genomgång inför match.

Nycklar för en bra prestation var för dagen, bolltempo, tålamod och ödmjukhet. Vi tar med oss de tre orden ut på planen och framförallt ödmjukhet präglar vårt spel där vi verkligen jobbar för varandra matchen igenom.

Vad det gäller bolltempo och tålamod så kan vi nog höja det någon nivå till. Vi tappar lite fart på bollen i passningsspelet på grund av att vi inte är riktigt vana vid gräset där man behöver slå till bollen betydligt mycket hårdare än på plastgräset. Vårt tålamod är väldigt bra i spelet ända fram till sista tredjedelen där vi stressar och tar avslut väldigt tidigt, framförallt i andra halvlek.

Vi börjar matchen med att rulla boll utan att skapa några stora farligheter. Södra vi sticker upp på ett par kontringar i början som backlinjen och Allis avvärjer utan att det blir några jättefarligheter.

Efter hand tar vi tag i spelet och målen trillar in med jämna mellanrum. Vi spelar oss fram genom planen på ett mycket fint sätt där vi kanske tjänar lite extra på att det är 9-9 spel. Ytorna är ganska stora och det gör att vi får gott om tid att behandla bollen. Roligt att se att samtliga spelare vågar följa med upp i anfall utan att vi lämnar Allis helt ensam i målet.

Vi gör en ok match där vi framförallt tar med oss att vi vågar spela boll när vi har läge.

Vi har nio olika målskyttar vilket är jätteroligt men det som gör oss ledare gladast är att se att alla är delaktiga i vårt offensiva spel.

Vårat gäng……

Målskyttar: Svea 3, Minea 2, Molly G 2, Johanna, Jessie, Nelly, Hilda, Alicia, Sandra.

Publik. mycket va det exakt siffra va 97 personer