Vimmerby IF C (9-m)

Plats:Ceosvallen
Oavgjort mot Rosenfors
2019-06-07 11:06
Vårt unga dam c stod upp bra mot ett fysiskt Rosenfors. Med lite flyt kunde vi fått med oss tre poäng, men resultatet är fullt rättvist. Första halvlek glömmer vi snarast, men andra halvlek ska vi komma ihåg och ta med oss.

Vif dam C matchade under nationaldagen mot Rosenfors. Resultatet blev 1-1.

En tuff match mot ett mot ett moget och välspelande RIK som satte hög press och tryckte tillbaka oss till en början. Vi vill ha ett högt bolltempo men får inte riktigt till det utan vi hamnar ofta i duellspel mot de fysiskt starka motståndarna.

Vi har svårt att komma upp och Rosenfors skapar ganska många bra lägen som vi tillsammans avvärjer.

I den 28 minuten kommer ledningsmålet för Rosenfors. Ur misstänkt offsideposition får en motståndare bollen och gör inget misstag.

Vi har det tufft och drabaas även av skada på Hilda som tvingas gå ut med en stukad fot.

Påp tillläggstid i får Maja tag på bollen, hon tittar upp och lyfter bollen över målvakten och 1-1 är ett faktum. Inte helt rättvist sett till spelet men viktigt för oss.

I paus pratar vi om att jobba mer tillsammans sätta bollarna längre framför spelarna för att få upp tempot.

Och som vi gör det… Vi äger andra halvlek spelar med större beslutsamhet och mer fart. Vi Har dock svårt att få till det på sista tredjedelen men en enorm insats av oss i hela andra.

Hade vi fått tio minuter till så kanske resultatet varit annorlunda.

Plus till Svea som trots krampkänningar kliver ner och spelar mittback när Hilda tvingas gå ut.

Johanna som spelar på ovan plats men löser det galant.

Nu har vi mött alla lag i serien och känner att vi kan mäta oss med samtliga vilket är kul med tanke på att 9 av 13 spelare gör sin första seniorsäsong. Nu bygger vi vidare vi har en match kvar innan vi tar uppehåll.