Tranås/Torpa B

80 mycket bra minuter!
2019-08-09 23:07
duktig trio Jessie-Johanna-Maja
Div 3 matchen mellan Tranås B och VIF B slutade med 4-0 till hemmalaget Tranås/Torpa. (3-0). Matchen var mycket jämnare än resultatet visar och det mycket unga VIF laget gjorde en mycket bra match! Vi hade med 2 05:or som imponerade mycket på ledare och medspelare!

Matchens första 30 minuter var det mycket högt tempo och båda lagen skapade chanser, bla hade VIF en i virket! I matchens 33 minut byttes Malin Engström planenligt ut och minuterna efter kom VIF:s ända svacka och det utnyttjade ett mycket effektivt hemmalag och sätter 3-0 mål på 10 minuter.

I andra trummar vi på och jobbar och sliter verkligen som ett lag, riktigt mycket goa grejer att ta med till höstens matcher. Tilläggas bör att Tranås hade med flera av deras tongivande A-spelare vilket gör att vi är mer nöjda med att stå upp så bra. I matchminut 88 sätter de en frispark till slutresultatet 4-0.

I VIF för följande extra plus: Maja Allvin, Jessi Eriksson, Johanna Hultqvist samt de seniordebuterande 05:orna Sofia Söderlund och Alice Carlsson som visade upp att det finns bra återväxt. Övriga som var med, Ryd som utespelare, Tilda Kennmark som utespelare, Ellen ( målv) , Gittan, Friberg, Rexha, Fröjd, Molly G, Malin Engström. Ledare Håkan + Budo.

Bra genomförd match som visar att vi efter en period av tuffa veckor nu är pigga kraftfulla inför hösten. Vi hade bra inställning och slet och lirade på bra. Stundtals riktigt bra, första 30 var riktigt bra rull på fötter till spelare i rörelse och härlig energi i hemjobben.

Nu laddar vi för nästa kamp!!!