Valinge-Derome DFF

Plats:Arena Ceosvallen
Vilken geist vilken insats, VIF vann mot Valinge/Derome
2019-08-25 00:49
Dagens Vimmerby hade denna goa bild från dagens match visar på stor GLÄDJE
Hallandslaget fick åka hem utan poäng, VIF presterade bra sett över 90 minuter och vann fullt rättvist med 2-0 (2-0 i paus).

VIF gasade på ordentligt från start och gjorde en grym första halvtimme och då kom också målen

Pöder skott ass Milton tung tåpaj som tog stolpe in vid bortre hörnet. 1-0

Föghner skott från vänster efter crosspass från Engström = 2-0

Fanns bud på mer bla friläge Mia och skott i ribban av Pöder.

Stort hjärta och härligt engagemang av alla på planen både på planen ut till bänk och ledare.

Så skönt det kändes när domaren blåste av matchen. Vi var där och gjorde va ledarna bestämt och diskuterat fram med spelarna under torsdagsträningen och förberedelserna till matchen. Stolta o starka VIF-krigare kan somna nöjda idag.