Vimmerby IF B

Matchnummer: 142202061
Ungt Dam B nära poäng mot serieledarna Tjust
2019-08-25 19:08
Yngst och äldst bäst på planen idag
VIF stred tappert och mycket bra mot serieledarna, inte förrän i 69e gjorde Tjust FF mål efter hörn-kalabalik och sen 0-2 på en kontring när VIF gick för kvittering.

VIF-truppen som va bred och stor i början av säsongen har blivit mindre nu i höst, detta med hänsyn till studier, arbete på annan ort och skador. Trots detta har både B och C-laget gjort stålande insatser i seriespelet.

De har hållit jämna steg med motståndarna men kanske inte fått den utdelningen som laget varit förtjänt av.

Idag va vi nära nätkänning:

- Fröjd lyfter över i bra läge

- Fröjd skott utanför i bra läge

- Svea Backstad kanonnick som räddas på mållinjen

- Levin nickar bra på hörna

- Fröjd strax över krysset

Tjust som gjort massor med mål i serien i år och måldrottningen Ilhammar som nätat i nästan alla matcher hade idag svårt att ta sig förbi vår kompakta defensiv som började med 4-5-1 men redan efter 32 min gick över till 4-4-2. Med pondus och jäkla anamma stred vi på i 90 min. Vi var nära poäng och vi va värda ett mål.  Sett till bollinnehav ska givetvis Tjust vinna, de va tryggare med bollen och där va nyckeln Alicia Strand som alltid är lugn och dominerande med bollen.

Vi ledare är stolta över vad vi gjorde på planen idag, vi ta med oss alla positiva inslag och ser fram mot en ny vecka där våra tre lag ska ha nya matcher nästa helg och framåt.

Bäst på planen var Allis Nilsson (04a) som agerade rutinerat och säkert både inne och ute i straffområdet. Va till och med deras första mål som va ett närskott som såg helt otagbart ut men där hon nådde den långt ute vi stolpen med den rullade retfullt in via stolpen.

Den som ledde laget på planen med sitt enkla, bolltrygga och säkra sätt va Gittan Kägo som med många år äldre än sin lagkompisar och egentligen sin karriär 25 år tillbaka i tiden var VIF-spelaren som va kreativ både i def och off. otroligt insats av henne.

I laget fanns även F06orna Jonna Eriksson och Nellie Stefansson som helt utan respekt gick in och tog för sig mot betydligt större och tyngre och tuffare motspelare. Båda fick speltid som forwards, tid som ger förhoppningar om bra utveckling på fotbollsplanen.

Skada? Anna Karlsson som av privat uppdrag inte kunnat vara med i helgen hoppade in efter 24 min och spelade till strax före paus där hon i en duell kände knäsmärta som vi får hoppas är av lindrigare art. De kommande 2-3 dygnen får avgöra vad det är för skada. Vi håller tummarna.

Även Tjust fick en skada och det va på mv Masi som troligen skadade nyckelbenet i en duell utanför straffområdet. Vi håller tummarna även där.

VIF-laget

Allis Nilsson, bästa matchen i år, se ovan

Sandra Andersson, lugn och säker "som vanligt"

Moa Nyström idag mittback som stod upp i dueller och vann det mesta

Gittan Kägo Bragsjö, BÄST mer kommentarer överflödiga

Minea Snickars, levererar alltid det man kan begära, en lagspelare av rang

Maja Alvin, bästa90 min i år, först som ymf sen som yb

Svea Backstad, jobbade hårt och lät inte Alicia Strand komma fram offensivt, kanonnick på hörna som va nära mål

Molly Levin, springer kopiöst och va också nära mål på hörnnick

Thea Ring, släpande "swiper" på innermittfältet så länge vi lirade 5 på mitten sen ymf, tuff jäkel

Jessie Eriksson, första matchen med lillsyrran i laget, go lagspelare

Alice Fröjd, nära mål och kommer inom kort att hitta nätet, med mer rörelse kommer målen.

Molly Gustafsson, stark i bollmottagningarna och kommer alltid till nåt bra läge per match

Thilda Kennmark, super-sub, idag som ymf, underbar att ha med på bänken

Anna Karlsson, vi hoppas skadan är av lindrig art

Nellie Stefansson, F06 se ovan

Jonna Eriksson, F06 se ovan

Ledare Håkan-Budo-Lollo Rosin o Elin Borgstrand alla 4 nöjda med vad laget gjorde idag, en vecka positiv träning och vi är supertaggade till nästa helg !!

/ Budo