Södra Vi IF (9-m)
Vimmerby IF C (9-m)
Södra Vi IF (9-m)0 - 14Vimmerby IF C (9-m)

Matchstart:lör 07 september, 12:00
Plats:Ulfveskog
Matchnummer: 142303071
Planenlig seger mot Södra Vi
2019-09-08 18:59
Laget som spelade mot Södra vi där Molly G gjorde 6 av målen

ViF dam c vann enkelt mot Södra vi. Slutresultatet skrevs till 14-0

Molly G gjorde 6 mål, Stina Linder 2, Kujtese 2, Sandra, Hilda, Mathilda Kahn och Cornelia Lindgren gjorde ett vardera.

Den stora frågan var innan matchen. Kommer vi att få ihop lag? Efter ett idogt arbete under fredagskvällen med många telefonsamtal och Budos många kontakter så blev vi till sist 12 spelare och mycket rutin i laget. Gittan gjorde debut i målet och höll nollan. Det var även comebackdags för Karin Hillström och Cornelia Lindgren. Även Mathilda Kahn ställde upp trots att hon inte hinner med att träna.

Matchen i sig är inte mycket att säga om vi är ett nummer större matchen igenom och målen trillar in med jämna mellanrum. Alice Carlsson spelar fram till våra två första mål med fina genomskärare från sin innermittfältsposition och gör en bra match rakt igenom med hårt jobb och bra passningsspel.

Det är väldigt kul att se att vi så snabbt lär känna varandra och går ut och spelar tillsammans som vi aldrig gjort annat.

Den största behållningen förutom det fina spelet är att vi har så många föreningsmänniskor som verkligen ställer upp när det gäller. Stort TACK.