Vimmerby IF C (9-m)

Matchnummer: 142303079
2-1 mot Gullringen
2019-09-16 23:10

Vårt unga lag spelade en fantastisk fotboll och slog tillbaka Gullringen med 2-1.

Målskyttar Molly och Kujtese.

Vi ställde upp med det yngsta laget hittills den här säsongen. Förra matchen hade vi det äldsta. Medelåldern i dagens lag var strax över 15 år. Med detta i tanken så säger det verkligen något om hur bra den här prestationen är.

Tjejerna som fick ta på sig mammarollen denna match var 17 åringarna Ellen, Thilda och Kujtese. De bidrog med en mycket positiv attityd och mycket bra snack. Kurtan gjorde sin bästa uppvärmning någonsin bland annat och pushade alla matchen igenom.

Efter en strulig dag där beskedet var att vi skulle spela 9-manna ända fram till 45 minuter innan match så hade Gullringen fått ihop ett elvamannalag. Snabbjustering av laget från nio till elva med samma nyckelord som innan. Jobb löpningar och bra attityd.

Och som vi gjorde det vi pratat om. Vi tog från början tag i spelet och rullade gång på gång runt Gullringsspelarna. Tyvärr så var det lite som vanligt att vi hade svårt att skapa riktigt heta målchanser. Efter en kvart så var det dags att ta ledningen efter ett långt anfall där vi har 5-6 spelare inblandade så hittar Molly fram till Kurtan som stänker dit 1-0.

Vi fortsätter att rulla boll och Gullringen får ägna sig åt att kontra, det gör de ganska bra och är några gånger på väg förbi vår backlinje. Tuva Backstad har ett bra kontringsläge som vi genom moget försvarsspel av Klara och Minea avvärjer. Gullringen är några gånger uppe och oroar men Sandra som för dagen spelade mittback klev fram och bröt väldigt många uppspel som kunde blivit farliga.

Vi skapar en del farliga lägen på fasta situationer framförallt ett par inläggsfrisparkar som vi sånär trycker in.

Sammanfattning Första halvlek. Mycket fart och energi. Amanda Cajsa Emmy och Agnes, dagens 05:or bidrar med en stor del av denna energi.

Vi behöver nämna Agnes stenhårda hemjobb där hon tar en löpning på 50 meter, springer om sin motståndare och vinner bollen, Enormt bra.

Egentligen behövs inget mer sägas i paus än fortsätt. Fortsätter gör vi, vi spelar precis som i första halvlek med en stor trygghet när vi har boll. Vi vänder sida löper och jobbar.

Efter 17 minuter gör vi äntligen tvåan. Kujtese tar sig fram på kanten och in i straffområdet och spelar in bollen parallellt med mållinjen, Molly dyker upp och sätter till foten och vi har två noll.

Vi fortsätter att gneta på och släppa boll men tyvärr utan att sätta pricken över i. Vi är framme och tar avslut från olika lägen men vi har svårt att få till det.

På slutet sticker Gullringen upp lite mer när deras hårda jobb betalar sig. Vi får en konstig frispark mot oss som leder till en hörna där vi inte får undan bollen och Gullringen gör 2-1. Sammanfattningsvis en mycket bra genomförd match av oss där man måste berömma Gullringens enorma slit genom hela matchen.

Betygen idag.

Tre delicatobollar: Spelet ute på planen.

Två delicatobollar: Jobbet i 90 minuter

En delicatoboll: Kioskpersonalen som bjöd både på delicatobollar och korv.

Tack för en underbar fotbollskväll