IFK Örby

Förlust i Örby
2019-09-22 09:51
Inmarsch på Örby IP
Hyfsat fin plan & sol hjälpte inte idag.
Det blev tyvärr inga poäng med hem från Örby denna lördag.
Känslan & inställningen var bra innan match & vi hade någorlunda koll på hur vi trodde de skulle spela.
Det visade sig stämma, men vi lyckades inte stoppa dem ändå.
Hemmalaget gjorde 1-0 redan efter 2 minuter & 5 minuter senare lyckades de också göra 2-0. Rejäl uppförsbacke..
Men efter 15 minuter började vi verkligen komma igång & bet oss fast stora delar på Örbys planhalva.
Men tyvärr lyckas vi inte forcera in bollen i nätmaskorna.
Räknade nog till 7 hyfsat bra chanser varav 2 satt i överliggaren. Surt & lite typiskt för den här säsongen.

2:a halvlek böljade lite fram & tillbaka där dock hemmalaget lyckades förvalta sina chanser & vann tillslut med 4-0.
Resultatet speglar absolut inte matchbilden, men de var grymt vassa i sitt djupledsspel & hade medflyt i avsluten.
Men återigen är det en match där vi verkligen kämpar & sliter i 90 minuter. Ingen viker ner sig utan vi kämpar som ett kollektiv hela matchen. Vi skapar också en hel del chanser och om vi fått lite utdelning på något där, så hade det säkert blivit en lite annan match.
Nu fokuserar vi på sista matchen för säsongen som är mot Mariebo  hemma på lördag.
Take care // Micke