Växjö BK
Vimmerby Idrottsförening3 - 0Växjö BK

Matchstart:lör 22 februari, 14:00
Plats:Ceosvallen - Konstgräs
Vinst i första träningsmatchen!
2020-02-24 07:50
Det var inte bara gästerna från Växjö som skulle försöka göra det svårt för oss. Vädret var minst sagt en försvårande faktor denna dag.
Äntligen var dagen här då det var dags att se vad träningarna hade gett för resultat. Den väldiga blåsten förstörde lite av finliret den här dagen, men jag tycker ändå vi löste det hela galant.

Vi kom med en relativt stor trupp till matchen, detta för att testa & se alla tjejer i action. Många fick spela på lite ovana positioner & det blev många byten under matchens gång. Men så är det ju med träningsmatcher. Det är ju här vi kan testa oss fram.

Vi tar verkligen kommandot direkt i matchen & gästerna är knappt över på vår planhalva under hela första halvlek.

Milton placerar in 1-0 i mitten av 1:a & mot slutet ökar Fröjd på till 2-0 som står sig till halvtid.

2:a halvlek förväntar vi oss lite mer press från gästerna som vi visste skulle få lite hjälp av vinden. Och visst var de över några fler gånger & hotade oss, men det var absolut aldrig någon fara på taket.
Koponen ser till att vi inte blir mållösa i 2.a halvlek & vi vinner komfortabelt med 3-0.

Vi försöker verkligen spela fotboll hela matchen & vi har många fina kombinationer genom lagdelarna. Med lite mer skärpa i avsluten så kunde det absolut blivit lite större siffror. Men resultatet i träningsmatcherna är ju sekundärt. Det är ju det vi tränat på vi vill se & självklart inställningen. Och vi är nöjda. Självklart finns det saker att jobba på & det är väl tur det.

Så vi summerar årets första match med väl godkänt.
Nu slipar vi vidare under veckan & så tar vi en ny kamp på lördag i Linköping mot BK Tinnis.