Gullringen Goif
Vimmerby IdrottsföreningvsGullringen Goif

Matchstart:sön 01 mars, 18:00
Plats:Ceosvallen - Konstgräs
Dam C började träningsmatcherna med ett derby
2020-03-01 21:30

Derbydags och också säsongspremiär för vårt unga, lovande och välspelande c-tjejer. På andra mittlinjen stod de gulsvartrandiga från norr (Gullringens GoIF A), vi gjorde en alltigenom gedigen match och vann med 5-0 efter 3-0 i paus.

Ledare och spelare va nöjda med vad som presterades, bra start på säsongen.

5-0 visar på stort spelövertag och våra målvakter Ellen Gustafsson och Elin Sjösten hade inte så mycket att stå i men det de gjorde va det kvalitet på.

Målen kom efter många bra spelsekvenser och det är alltid kul att sånt betalar sig. Många spelare gjorde sina första seniormatcher och stod upp bra mot de äldre, tuffare och rejälare motståndare. Bara attityd av VIF-tjejerna.

Vi hade tre fokusområden så vi ville se effekt av:

1. Löpvilja och ork

2. Bolltryggt passningsspel

3. Mycket folk in i offensivt straffområde

Vi satte "check" på alla tre punkterna, vi löpte definitivt mer än motståndarna och vi orkade mycket även med tempoväxlingar, bolltrygga va vi och vi fyllde på in i straffområdet

Bra start av gänget och et bra kvitt på att vi gjort vår läxa under försäsongen = fys, styrka, bolltouch och passningsspel. Vi kommer mer och mer in på speldetaljer men lät tjejerna spela med endast dessa tre fokuspunkter i minnet. Föll väl ut.

Alla hade speltid 40-80 min per spelare.

Målvakter Ellen Gustafsson o Elin Sjösten

backar Sandra Andersson - Elin Borgstrand - Klara Arrbrant - Cajsa Widén

Mittfält Amanda Carlsson - Emmy Karlsson 2 mål  - Nelly Passmark 1 mål- Minea Snickars

Forwards Alicia Flink 1mål - Molly Gustafsson