Rödsle BK

Plats:Ceosvallen - Konstgräs
Vinst mot Rödsle
2020-03-29 17:43
Uppvärmning med grymt taggade tjejer
Så taggade tjejer som inför den här matchen var det länge sen jag såg.
Alla tjejer var verkligen heltända på match denna kylslagna lördag. En grym uppvärmning med fullt fokus bådade gott inför dagens kamp.
Som motståndare stod Rödsle BK, den klubb som Julia W kom från till oss i år, så hon hade nog lite extra puls idag.

Vi startade lite trevande men kom in i matchen mer och mer ju längre tiden gick.
I 10:e minuten får just Julia W bollen i luften och nickar in bollen via stolpen till 1-0. En skön start för ledarnerverna.

Tycker sedan att vi för resten av matchen också, men vi lyckas tyvärr inte trycka till någon mer boll i nätmaskorna. Lite oskärpa kanske, men vi ska absolut inte förringa gästernas målvakt som gör många fina räddningar.
Det vi tar med oss från dagen är ett fint försvarsspel då vi har koll på Rödsles samtliga försök till attacker. De får inte så många lägen tack vare vår disciplin.

Något att slipa vidare på är noggrannheten i passningar & mottagningar samt att ta det lite lugnare & äga bollen i längre perioder.
Men gästerna gjorde det samtidigt svårt för oss, då de låg rätt i sina positioner & gjorde det trångt för oss.
Men en klart godkänd match från samtliga tjejer idag.
Extra stjärnor går idag till Andrea L som gör en grymt bra insats på högerbacken, samt Malin B på vänsterbacken som gång på gång hotade i djupet med sina många fina löpningar.

Nu slipar vi vidare i veckan och hoppas att vi snart kommer ha en plan klar för de kommande månaderna innan den förkortade serien drar igång.
Vi kommer vara sjukt förberedda när det väl blir dax. 💛🖤