vs

VIF B kryssade mot FBSK
2020-03-29 21:56
1-1 i kommunderbyt inför tomma läktare

VIF B hade match inför tomma läktare, det blev kontentan av det regeringsbeslut som kom fredag fm. Inga samlingar med mer än 50 pers, vilket det garanterat hade blivit i detta derby, så vi stängde helt enkelt alla grindar och hade gått ut brett i media. Så det va lugnt vi såg bara några fotbollshungriga på ett biltak och utanför staketet.

Matchen då, jo den hade väl två ansikten, i 1a är bra och kryssar oss förbi på mitten och hade några bra genombrottsförsök, nära mål va det men Pernilla i FBSK-målet har ju lite rutin så det kärvs kvalitet för att få in bollen. Det lyckades vi med i mitten av första halvlek när Julia Rosin gör ett instick mellan backarna där Kujtese rusar fram rundar mv och lyfter in den i bortre, snyggt värre. Kujtese som gjorde ett fint inhopp i A krönte nu helgen med ett snyggt mål.

Vi är inte tillräckligt noga i våra beslut på mittplanen och framåt så vi får emellanåt svårt att skapa bra lägen, men uppspelsfasen i yta 1 o 2 är bra och vägvinnande, i yta 3-4 måste vi bli mer heta på att löpa och få bollen i fart. Vi får jobba med den biten.

Bitande iskyla och isvind på Ceos idag trots solsken, FBSK som lirade i div 2 förra året och vi som har 2-3 spelare som lirade flickfotboll förra året tog över en aning i 2a men skapade inte speciellt mycket men efter en inspel från höger kunde Mary Ann stöta in kvitteringen.

Vi är nöjda med vi presterade, FBSK är duktiga och tyngre än oss med vassa tjejer på flera centrala positioner, det får vi inte glömma bort.

Mittbackarna Nypa o Johanna va duktiga, på mitten gjorda Svea Backstad en grym första. Alla 14 som lirade idag får stort plus. Nu fortsätter vi att försöka hålla oss friska så vi kan träna och ha kul på våra träningar.

Mv

Allis-Ellen