vs

J Södra va för bra, men vi störde dem rejält i 2a
2020-05-21 22:11
Mv-Allis va grym idag

VIF F04-05 fick respass i DM-spelets 8-delsfinal, årets första tävlingsmatch i slutet av maj, kändes givetvis konstigt men Covid 19 har och kommer att ställa till mycket i vårt kära Sverige och i världen.

Motståndet var det bästa vi mött på flera år. Ett välspelat lag med hög teknisk färdighet.

I 2a halvlek var vi ruggigt bra och jobbade hårt tillsammans och hotade J Södra flera gånger, de skapade inget förrän sista 10 min

Inledningen var en kompakt J Södra press, vi fick knappt låna bollen, den utnyttjade vårt lite tama presspel och hade 0-2 ledning redan efter en 15-16 min.

Först sista kvarten av 1a hade vi fått tag i vår defensiv och bröt gång på gång och fick till några bra offensiva anfall, nu visade vi vår bästa sida.

Paus och 0-3 på tavlan, vi bestämde att göra det mer tillsammans, tuffare/rejälare och bli lugnare med bollen.

2a halvlek blev som att vända handen, vi gör en fantastisk halvlek och va minst lika bra som J Södra, och det som vi gjort va bara att "gasa på och göra momenten rejälare". Vi störde dem ordentligt på deras egen planhalva och på mittplanen och gav dem inget utrymme att spela sitt spel. Vi hade flera lägen till avslut bla genom Svea och Nelly.

J Södra fick till 2 mål till sista tio men som helhet gjorde vi en grym 2a. J Södra vinner säkert med 5-0, vi hade en kul och lärorik match. Vi tog ut oss rejält på alla positioner och det kommer säkert kännas i kroppen imorgon fredag. Men vi ska vara stolta över vad vi gjorde i 2a halvlek tjejer, det ger oss en fingervisning om vart säsongen kan ta vägen vad gäller utveckling av alla moment som ingår i fotbollsspel.

Alla gjorde fin-fina insatser men är det nån som ska nämnas är det mv Allis Nilsson som storspelade matchen igenom och va felfri i 90 min

Laget idag:

Allis

Tess-Minea-Klara-Sandra

Issa-Svea-Molly G-Emmy

Nelly-Tuva

Amanda-Elise-Cajsa

tack tjejer, bra genomfört.