Tjust IF/FF

Plats:Ceosvallen - Konstgräs
Seger i genrepet
2020-06-17 23:10
Efter lång väntan var det äntligen dax för match igen.
Som vi hade längtat efter lite riktigt matchspel.
Lite nervöst för att veta hur vi låg till med förberedelserna då det nästan är 3 månader sedan förra matchen.
Men det såg bra ut & vi ser med glädje fram emot premiären på söndag borta mot BK Tinnis.

Matchen då?
Jo, det var inte mycket att snacka om.
Vi började kanske lite trevande, men efter första kvarten var vi inne i det & då var det inget snack om vilket lag som var bäst på plan.
Stina satte 1-0 bakom gästernas målvakt Nora Massi, som för övrigt var riktigt grym idag.
15 min senare ökade Wirsen på till 2-0, som faktiskt även blev slutresultatet.
Det var verkligen i underkant, för vi skapade massor av lägen för att mer än dubblera den målskörden.
Men i kombination av en bra Tjust-keeper och lite oskärpa från vår sida så stannade det vid 2 baljor.
Men inget o hänga läpp för utan vi tar med oss så mycket annat från kvällen.
Vi pressade dom bra så de knappt kunde etablera något eget spel. Vi hade en mening med det mesta vi gjorde & kom till många fina lägen.
Så imorgon nöter vi på lite avslut, så är jag säker på att Tinnis burväktare kommer få kröka rygg många gånger på söndag.😉
Ha nu en trevlig midsommarhelg!