Linköping BK Tinnis

Så nära...
2020-06-21 21:40
Uppvärmning inför seriepremiären
Seriepremiär i Linköping mot BK Tinnis, och bara sekunder från att åka hem med 3 poäng i bussen.
Idag hade vi verkligen inte marginalen på vår sida.

Vi visste innan att Tinnis skulle försöka slå många djupledsbollar, men att det var det enda de skulle göra hade vi nog inte trott.
Fruktansvärt tråkigt såklart, men desto roligare att se att vi löste detta på ett fantastiskt bra sätt. Vår backlinje och Allis i mål, avstyrde verkligen alla hemmalagets försök till genombrott. Riktigt bra jobbat!

Tyvärr föll vi lite in i samma melodi under första halvlek, men det var svårt att göra något annat då de även fyllde på rikligt med tjejer så det blev inte så stora ytor att spela på.

Inför 2:a halvlek snackade vi ihop oss & lyckades också börja spela boll. Det gav också resultat då Stina KB satte elegant 0-1 i början på 2:a akten.
Vi skapade flera chanser och borde nog iaf ha gjort något mer mål, men hemmalagets målis var duktig och räddade nog sitt gäng denna eftermiddag.
I 4:e tilläggsminuten får Tinnis en frispark i ett bra läge strax utanför straffområdet och de sätter tyvärr bollen i nätmaskorna.
Det var en grymt fin frispark, som inte var något att göra åt.
Men det är lika surt för det, för vi var värda de 3 pinnarna.

Extra plus idag till backlinjen med Greta i spetsen & självklart Allis i mål.

Nu slickar vi såren och laddar för ny match nästa söndag hemma mot Eneby.
Skönt att vara igång!