Borens IK

Matchnummer: 230321081
Vinst i höstpremiären
2020-08-10 07:58
Natta nätade 4 gånger om.
Ett taggat gäng styrde på sena söndagseftermiddagen kosan mot Motala & match mot Borens IK.
En varm eftermiddag i Motala,  ett taggat hemmalag som kom från en fin vinst i förra omgången. Men vi var förberedda.
Hemmalaget startade intensivt direkt när domaren blåste i pipan, de tryckte på och pressade oss bra. Men i 3:e minuten får vi loss bollen på kanten till Mia som driver framåt i ljusets hastighet & spelar in till Natta som elegant trycker dit bollen i mål. Skön start på matchen.
Spelet böljar lite fram & tillbaka efter detta, hemmalaget är tunga & kommer med fart i sina kontringar. Men det är ändå vi som för matchen & efter ca 30 min kommer också 0-2 genom Natta, även detta förarbete genom Mia Anspach.
Det blir också halvtidsresultatet.
Vi snackar ihop oss, gör några byten & bestämmer oss för att gå in till 2:a med lite mer lugn, försöka spela förbi deras press & fortsätta komma på kanterna. Hur blir det med den saken då.

Jo, rätt så bra faktiskt. Innan första 10 min är spelade så har vi utökat till 0-5 & punkterat matchen.
0-3 återigen genom Natta. Förarbete Mia Anspach.
0-4 Engström som snyggt, säkert & elegant trycker in bollen efter en stolpretur från skott av Elin Börjesson.
0-5 Natta som påpassligt stjäl bollen från deras backar och gör proceduren kort.

Efter det spelar vi av matchen under kontroll. Hemmalaget försöker trycka på för att reducera, men vårt försvarsspel med backlinjen i täten avstyr elegant alla deras försök. Fantastiskt bra defensivt arbete av samtliga idag, och självklart även det offensiva spelet. Vi hotar & skapar chanser gång på gång & följer matchplanen föredömligt.
Alla tjejer får speltid & alla sköter sig fantastiskt bra. Alla ska verkligen ha beröm för kvällens insats, men vill ändå lyfta Mia Anspach & backlinjen lite extra, och självklart även 4:a måls-skytten Natta Johansson.

Nu laddar vi för kvartsfinal i cupen på Onsdag, Mariebo borta & hemmapremiären i serien på lördag mot Svärtinge.