Öis/Vista

Seger för B!
2020-08-18 09:54
Kvällens båda målskyttar!!
En helt jämna första men sista 25 minuterna höjde VIF B tempot och aggressiviteten och vann fullt rättvist med 1-3 efter 0-0 i paus.

Ett på pappret starkt VIF spelade på söndagskvällen borta mot Ölmstad. Ett bra/rutinerat Ölmstad som var ungefär så bra som vi trodde på förhand. Första halvlek var helt jämn och inga superheta chanser åt något håll. Kanske hemmalaget hade något hetare läge men Allis Nilsson var hur säker som helst.

Andra halvlek var det lite mer fart i och hemmalaget tog ledningen ca 15 min i halvleken på ett fint högt långskott, inget att säga om ( förutom att vi sagt att de aldrig ska kunna låta dem komma till skott utan att vara satta under press).

Målet blev en liten väckarklocka för oss och vi började jobba hårdare och ännu mer tillsammans. 1-1 precis innan vattenpaus av Natti Milton på frispark från 45 m. VACKERT!

Vatten och ännu mer energi direkt efter målet.

Vi tar nu över helt och är hur pigga som helst och jagar en ny seger mot ett något tröttare hemmalag. Rexha är het och är nu inblandad i allt framåt. Svea Backstad löper och vinner bollar på mitten varje gång nu. Rexha skott som målvakten räddar precis på linjen. Det ligger i luften....segervittring...

1-2 88 min Frispark på en bit i på deras planhalva, vi har pratat om detta läge i halvtid. Milton tar frisparken, slår mot tom yta, Rexha är tajmad och tar med sig bollen, rundar målis och rullar in 1-2! Snyggt

1-3 90 min Frispark på en bit i på deras planhalva, vi har pratat om detta läge i halvtid. Milton tar frisparken, slår mot tom yta, Rexha är tajmad och tar med sig bollen och avslutar iskallt o bortre.

1 min senare blåser den bestämde domaren av och vi vinner fullt rättvist. Plus till alla för andra halvlek, främst sista 22. Rexha, Millton, Backstad får vi applådera lite extra.