AC Studenterna

Plats:Ryd Solhaga
Vinst över Studenterna
2020-08-24 11:11
Match mot AC Studenterna. Ett lag vi inte hade så stor koll på då de bara lirat 1 match innan. Men fokuset låg helt på att göra vårt eget så bra som möjligt & inte anpassa oss efter motståndarna.
Vi gjorde ett bra match, där vi innan matchen främst tryckte på kommunikationen inom laget & att vi skulle hjälpa varandra. Och det löste vi galant.
Vi förde matchen i stort sett i 90 minuter & vinsten kunde blivit större, men vi får vara nöjda med 6 strutar idag. För det är inte vilka mål som helst vi gör, det är fina kvalitetsmål. :-)

0-1 Wirsén efter fint förarbete av Natta som avancerar & spelar snett inåt bakåt.
0-2 Greta på mitten slår en fin passning till Rosin som avancerar & lyfter in bollen till Natta som tar emot elegant & trycker in bollen i nätmaskorna.
0-3 Stina K/B bryter ett uppspel på kanten, avancerar & gör ett precist instick till Natta som inte gör något misstag.
1-4 Natta skjuter & MV räddar, retur ut till Wirsén som inte gör något misstag utan placerar säkert in bollen.
1-5 Milton ser att MV är långt ut & testar ett skott strax över halva plan, och den sitter.
1-6 Natta rundar MV efter en fin passning från Greta.

Motståndarna hade bra spelare individuellt, men som lag har de ännu inte lyckats få ihop det, men det kommer förhoppningsvis så de kan sätta käppar i hjulet för andar motståndare.

Vi skapar många fler målchanser än målen, så det blir att nöta lite avslut i veckan.
Men en bra genomförd match av samtliga, där vi idag ändå delar ut extra plus till Julia Rosin & Stina K/B.

Värt att notera 1: Vilma Winqvist som spelade hos oss förra året, spelade 90 min i AC, hon gjorde en bra match & slet på ordentligt. Saknad men aldrig glömd.

Värt att notera 2: En annan Vimmerby-bekanting, DZ skymtades vid sidan i full färd att filma & försöka hitta några kryphål på oss. Han är ju som bekant tränare för Motala Dam som vi möter i näst sista omgången.

Värt att notera 3: Rapporteringen i appen "Min fotboll", Lacket var kung innan, men nu vet i hundan om inte Bragge tagit över den titeln. :-)

Nu laddar vi på & fokuserar på lördagen derbymatch mot Tjust hemma på plastmattan.