Rosenfors IK

Plats:Rosenfors IP
Bortaförlust mot svåra Rosenfors för våra unga C-tjejer
2020-08-28 22:50
Agnes Dahl nätade snyggt sitt debutmål i div 4 dam.

Vi gjorde två grymma avslutningar på båda halvlekarna där vi presterade riktigt bra spel med fart och teknik och välavvägda pass som ledde till både mål och tryck in i RIKs straffområde.

Trots det så vann det starka och rejäla hemmalaget med 5-2, inget att säga om, de va bättre, men vi visade i vissa perioder att vi kan och vill och vi har en ljus framtid.

3-1 i paus till Rosenfors, där de tar ledningen redan efter nån minut genom ett friläge där Nicole Nilsson kom fri och kyligt avslutade med en bredsida intill stolpen. Vi hade lite problem där och då och även 2-0 kom tidigt, sen fick vi till defensiven på ett bra sätt.

vi hade läge när Wilma Hjelm dribblar sig fri och rullar bollen förbi målvakten och mot ett tomt mål där Nelly P vräkte sig fram för att få in bollen över mållinjen men så gjorde även deras mittback som fick bort bollen hundradelen av en sekund före Nelly, snopet men bra jobbat av RIK-.backen.

Surt sa räven när deras 3-0 kom i en bra VIF period. Nu sista kvarten av 1a fick vi ordning på allt både vad gäller var vi erövrar bollen och hur vi passar och på vilka ytor. Nu såg det riktigt bra ut. Lollo fick till en frispark som i trafiken framför mål studsade rakt in i mål just beroende VIFspelarna rusningar in mot mål. Viktigt mål

2a nu sa ledarna till varandra att nu ska vi gem en match och se till att de inte gör något mål i början av halvleken, precis så hände snopet mål i baken och 4-1 på tavlan, sen kort därefter också 5-1  Gav vi upp nej, försökte vi fortsätta spela boll?  ja. = Korrekta beslut som sen visade sig resultat genom att Molly Gs fina inlägg passerar förbi framför målet men där Amanda C jagar ifatt med mv efter sig men en snabb teknisk  vridning och ett pass snett in åt bakåt till Agnes Dahl som skjuter från 16 m mot ett öppet mål men över flera RIK spelare. Snyggt om attan.  sen hade vi bra spela hela tiden fram till 90 min då mer Khamal "mr Yes" Hanno blåser av matchen.

Vi får stora fina betyg för de 2 x 15 min vi tidigare pratat om, vi ska bygga vidare på detta tema till nästa match som är derbyt mot GGoif nästa fredag 4 sep kl 19 i elljus på Arenan.

Många som får extra plus idag och det va Stina Linder som var kreativ värre under sin speltid. Agnes Dahl har byggt upp ett bra skott den senaste veckan och idag small det ordentligt när hon laddade högerdojan 10 min från slutet. Amanda Carlsson som gjort två bra insatser som yb. Tuva fick till det som yb, läste allt bra och bra pass. Härligt att se.

Laget

Elin Sjösten, Cajsa Widéen, Klara Arrbrant, Lollo Rosin , Sandra Andersson, Minea Snickars, Stina Linder, Emmy Karlsson,  Molly Gustafsson,  Tuva Milde, Nelly Passmark, Wilma Hjelm, Agnes Dahl, Amanda Carlsson. Ledare, Lasse-Budo-Svea-Sara.