Tjust IF FF

Plats:Ceosvallen
Vinst i derbymatchen mot Tjust
2020-08-31 10:04
Lite nervöst, men ändå grymt taggat inför lördagens derbymatch.
Det var gästerna som startade eftermiddagen bäst & hade nog iaf 3 klara målchanser att kunna ta ledningen. Men lite oskärpa från deras sida & en strålande Allis som burväktare hos oss, så lyckades de inte få något försprång.

Istället kom vi in i matchen succesivt och tog över mer & mer. De var absolut inte ofarliga framåt resten av matchen, utan kontrade bra när vi gav dem lillfingret. Men om man bortser från de inledande 20 minuterna, så skapade de inte så många riktigt farliga målchanser under återstoden av matchen. Utan vårt resoluta försvarsspel & en rättplacerad Allis tog tryggt hand om samtliga deras försök.

1:a halvlek bjuder på 3 läckra mål.
1-0, genom Stina KB som behärskat sätter bollen i nät efter ett fint anfall. Greta med en perfekt djupledsboll till Elin B som avancerar & serverar Stina som löpt sig fri framför mål.
2-0 på en frispark som Milton lyfter till Engström, som skarvar den i fin båge över gästernas målvakt.
3-0 rullar Natta in efter fint fartfyllt förarbete av Mia A.

Halvtidsvila & lite snack om att få tempo i bollen, och röra oss mer.
2:a äger vi från start & gör även ytterligare 2 baljor.

4-0 återigen Stina KB som assisteras av Natta J.
5-0 Andrea som rullar in bollen vid stolproten efter förarbete av Stina KB.

En ok match med tanke på förutsättningarna. Vet att vi kan mycket bättre, men det var en speciell match så vi ska ändå vara nöjda med vad vi presterade idag.

Lite extra-plus idag till Stina KB som gjorde en av sina bästa matcher i år, Allis Nilsson som agerade lugnt & rutinerat trots sin unga ålder & även till Mia Anspach som gjorde mycket rätt idag & hade full fart både i offensiven & defensiven..

Nu fokuserar vi på ytterligare en bra träningsvecka & laddar för bortamatch mot Eksjö på lördag.